דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עולם הפוך – בעיניים של אהבה

עולם הפוך – בעיניים של אהבה

שאלה: מה לעשות אם כשאני מבקש עבור החברים אני מרגיש בכל זאת שאני מבקש בינתיים עבור עצמי?

תשובתי: זה נקרא "לא לשמה". אתה משתדל לחשוב על כולם מפני שבלעדיהם לא תוכל להגיע לכלום. כלומר, זוהי כוונה אגואיסטית: אני מבקש עבור כולם משום שאני לא יכול בלעדיהם. יוצא שאני מבקש עבורם למען עצמי! אך זה מה שנקרא "לא לשמה".

אני מבקש לגלות את הבורא ולהתקרב ל"השפעה". אך כיצד אני מתאר לעצמי את ההשפעה? ההשפעה עבורי היא הרגשה נעימה, כמו "רכישה" מוצלחת, מתנה!

האם זאת השפעה? – לא, זה שקר, אך זהו שקר מועיל. בינתיים אנחנו מרגישים את זה בצורה כזאת. את ההסתרה הזאת יוצרים עבורנו מלמעלה כדי שאנחנו נחשוב על כל המושגים הרוחניים בדומה לילדים קטנים. הילד מסתכל בהתפעלות על משאית זבל, ממש כמו על מרכבה שירדה מהשמיים, ועל הנהג שיושב בה הוא מסתכל כמו על מלאך.

זהו שקר שהטבע מסדר עבור הילד כדי שהוא יכבד את כל מה שגבוה ממנו וישאף לשם, אחרת הוא לא יגדל. את אותו הדבר אני צריך לעשות עם עצמי: להחשיב את הקבוצה שבעזרתה אני יכול להגיע לעולם הרוחני ולהשפעה.

ההשפעה בתפיסה שלי זה כשכולם משפיעים לי! כך אני באמת מתאר בתוכי את ההשפעה, אחרת הייתי מזמן בורח. אך מלמעלה "מרמים" אותי בצורה כזאת שלא רק מסתירים משהו, אלא הופכים את הכול ומכריחים אותי לחכות למתנה. אנחנו יכולים להתקדם רק בעזרת החיזוק על ידי הממתקים.

לכן, כל התפיסה הנוכחית שלי היא בינתיים לא נכונה והפוכה מהאמת. לכן העולם שלנו נקרא עולם השקר. כשאנחנו מתקדמים לרוחניות אנחנו הפוכים מהאמת. אך מי שחי חיים רגילים אינו הפוך מהרוחניות, אלא פשוט מנותק ממנה לחלוטין.

אני כבר מבין בעצמי את ההופכיות שלי, הרי אני בעצמי מחנך את עצמי. אני מפקח עליה ככל שהדבר אפשרי ומרסן את עצמי. ואם אני אוכל להבין היכן באמת נמצאת האמת והיכן נמצא השקר, להרחיב את גבולות הקדושה ולוותר על משהו – לפי מידת המאמצים הללו אני אתקדם.

הכול תלוי במידה שבה אני מנסה ליצור הגדרות נכונות ורגשיות למושגים הרוחניים, כדי להרגיש את ההשפעה בצורה נכונה מעט יותר. כלומר, להרגיש שזהו מוות עבורי ואין דבר גרוע מזה…

זה גרוע אפילו יותר מהמוות. הרי המוות הוא הפסקה שאין אחריה כלום, וכאן לוקחים לי את כל חיי ואני הופך להיות העבד של הבורא שמכאן והלאה, מהבוקר עד הלילה, אני אייסר את עצמי ואעבוד קשה כנגד הרצון שלי, כשאני לא מסוגל להמתיק את זה בצורה כלשהי עבור האגו שלי, וגם לא למות.

זה כל כך הפוך, שאתה אפילו לא יכול לתאר את זה לעצמך. ההופכיות הזאת מתחילה להתגלות רק כשמופיעה בך תכונת ה"בינה", הנכונות לסבול, עד שזה הופך מסבל לאהבה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 26.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
להשפיע זה לא לשלם מיסים
תרמה אותי כך שלא אוכל שלא להאמין
יד של עזרה שמושטת מתוך החושך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest