דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / הדת בראי הקבלה / עולם הפוך על פי נוסחה לא מוכרת

עולם הפוך על פי נוסחה לא מוכרת

laitman_2010-11-09-11_6785-70.jpg

קשה לגלות את חכמת הקבלה להמונים ולהסביר אותה לאדם מן השורה, כיוון שמדובר על מציאות שהוא אינו מרגיש, נוסף על כך זהו עולם הפוך – "עולם הפוך". זו לא סתם מציאות הפוכה שבה "פלוס" אפשר להפוך ל"מינוס", אלא ההופכיות עצמה אינה ברורה לנו לחלוטין, נוסחה זו אינה פועלת בעולמנו. לכן, ברור שרק יחידים לומדים אותה. המון אנשים מסכימים שכנראה מדובר על משהו גבוה, משהו טוב ונכון, אך בעצמם אינם מסוגלים לתפוס את חכמת הקבלה.

לכן אנחנו רואים שהאנושות שוקעת יותר עמוק לתוך השקר ומסתפקת בתחליפים לאמת: תיאולוגיה, מיסטיקה וזרמים שונים ב"ניו אייג'". אין מה לעשות, צריכים לחכות שהאנושות תתבגר. כמה שיכנסו לשימוש יותר תורות שטוענות לאמת בגילוי הרוחניות, כך מהר יותר האנושות תגלה היכן נמצאים הטוב והרע. זהו החוק, אם האדם יותר מפורסם, מתברר יותר מהר מהו ערכו האמיתי. אם הרופא מפרסם את עצמו, אז כולם ירוצו אליו לטיפול. במידה שהוא רופא לא כל כך טוב, אז עם מספר כה רב של חולים זה יתברר מהר מאד, ואז כולם יעזבו אותו. עד אז, יכול להיות שהיו לו כמה חולים, ואחרי "פרסום" כזה אף אחד לא יבוא. כלומר הפרסום בסופו של דבר תרם לגילוי האמת.

לכן המקובלים אינם מתנגדים לאף שיטה, כל דבר במקומו, כיוון שהן כולן קיימות בגלל חוסר הקלקול של הרצון. בינתיים, האנשים מוצאים בשיטות הללו מילוי כלשהו לעצמם, אין מה לעשות. שהאדם יעשה בעצמו בירורים עם האגו שלו ואז יגיע לאמת. מכשולים רבים ושיטות שונות עומדים בדרכנו. הם המסננים שעוזרים לנו ומסננים דרכם את האגו שלנו. כשהאדם עובר דרך כל המסננים ומפסיק להאמין בריבוי כוחות (ריבוי אלילים), גם בכוחותיו, ובפטישים כמו: חוטים אדומים, קמעות, ברכות – הוא מבין שדבר לא יעזור לו חוץ מהאור העליון, המאור המחזיר למוטב! בנוסף לכך עכשיו הוא יודע בבירור מה זה "טוב", ואז הוא מגיע אליו…

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "שפחה, כי תירש גבירתה", 16.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
האמת יקרה מהחיים
אנחנו חיים בתקופת גילוי ההסתר
אמונה תפֵלה רווחת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest