האמת יקרה מהחיים

שאלה: בימינו נופלות עלינו בעיות חדשות מכל הכיוונים, ואנחנו נלחמים נגדן. אילו אמצעים בלתי רגילים שאין בשום מקום אחר מציעה חכמת הקבלה על מנת לפתור את הבעיות?

תשובתי: חכמת הקבלה מסבירה לנו מאיפה נובע כל הרע ומדוע רע לנו. היא טוענת שהרע אינו מגיע מבחוץ, מהזולת או במקרה, אלא היא מכוונת ישר פנימה ואומרת לך "אתה היא הסיבה לכל הרע!". קשה מאד לאדם להסכים, לכן הוא מייד דוחה את הקבלה. אך אחרי שחכמת הקבלה מצביעה על סיבת הרע, היא מסבירה שיש סיכוי אחד בלבד להגיע לטוב והוא לתקן את הרע לטוב בתוך עצמך, כדי שיהיה טוב לא לך אלא לכל השאר!

בנוסף לכך שעליי להודות שכל הרע נמצא בי ועליי לתקן את עצמי, כדי שלאחרים שלידי יהיה טוב, עליי גם ליהנות מכך בלי להתחשב במצבי ולדאוג אך ורק לטובת הזולת?! לכן, היא מתאימה רק לאלה שיש בהם את נקודת האמת, ובאופן טבעי הם אינם מסוגלים להישאר בשקר, הם צריכים את האמת למרות הכול! הדרישה הזו מגיעה לאדם מצד הטבע ולא בגלל שהוא טוב או גיבור גדול. אלא פשוט הרצון לגלות את האמת הופך עבורו חשוב יותר מחייו. לפתע מתגלה בו רצון חדש שלא היה קודם, הרצון לאמת. אלה שיש להם רק רצון קודם לעולם שלנו, הם מוכנים לשקר ולכן רודפים אחרי כל מה שתורם לשקר, מספקים את האגו שלהם.

רק אלו שיש להם רצון לאמת, שאותו אינם מסוגלים להדחיק, הם בשמחה מאמצים את שיטת חכמת הקבלה. אין להם ברירה, כי שום דבר אחר לא יעזור להם. אנשים אלה מתקדמים. אם בינתיים האדם מוכן ללכת לפשרה, הוא יברח. אסור לשפוט אותו על כך או לזלזל בו, כי גם אתה במקומו היית נוהג בדיוק כך… זהו הטבע, הכוח הגדול ביותר הוא המכריע, זו מכניקה מאד פשוטה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "שפחה, כי תירש גבירתה", 16.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
אמונה תפֵלה רווחת
אינך יכול להתווכח עם הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest