דף הבית / המשבר ופתרונו / עולם העסקים והחברה שעוברת לקומוניזם

עולם העסקים והחברה שעוברת לקומוניזם

מאמר דעה של Yevgeni Gilbo:

המשימה הנכונה היא לא להרוויח כסף, לקבל רווחים, אלא בעשיית מעשה. זה אומר, קודם כל, להוכיח לעצמך ולאחרים שהעניין שלך הוא נחוץ וחשוב לכולם. אז אתה מתחיל לקבוע את כללי המשחק שלך.

העיקרון הבסיסי של הקומוניזם הוא: כל אחד מקבל לפי הצורך ונותן לפי היכולת, אבל זה רק עבור תחום הייצור ולא עבור תחום הצריכה. קומוניזם, זה לא נתינת הכול לכולם ובחינם.

עיקרון הכלכלה הקומוניסטית הוא מצב שבו מחיר הדגם הוא 99% ואילו העתקתו היא 1%. לכן הכלכלה התעשייתית הולכת ונעלמת ואיתה גם הנושא של הבעלות הפרטית על אמצעי הייצור. בעולם תעשייתי למי שיש אמצעי ייצור הוא מחזיק בשלטון, לכן מעמד בעלי ההון היה בשלטון. בשלב השני של החברה התעשייתית, השלטון עבר מבעלי ההון לאנשי הפיננסים, לסוחרים, הרי המסחר יותר חשוב מהייצור.

בחברה החדשה, אם אתה עוסק בייצור דיגיטלי כלשהו או יוצר תוכן כלשהו, בלתי אפשרי לגבות על כך מיסים, כיוון שמה שייצרת, מייד יוצא מחוץ למדינה. זה כבר נמצא בפיקוח של ארגונים בינלאומיים והם מקבלים את הרווח.

השלטון עבר לרמה גלובלית אל ארגונים, שמהווים מעין מדינה ללא שטח. כך מבנה העל הפוליטי נוצר מעל ליחסי הייצור ונקבע על ידם. מרקס תיאר את התהליך הזה לפני 150 שנה.

התייחסותי: התפתחות החברה קובעת את יחסי הייצור, והם קובעים את המבנה העל הפוליטי. כל התנועה הזו יחד נקבעת על ידי כוחות הטמונים בטבע שלנו ("רשימות") ואינו תלוי ברצון או בכוח שלנו.

לכן אנחנו חייבים לדעת מול אילו שינויים אנחנו עומדים ואיך לעבור אותם בדרך הטובה ביותר. כיוון שכל השינויים שמתרחשים נוגעים בטבע האדם, הידע הזה נמצא בחכמת הקבלה ובשיטת החינוך האינטגרלי. לכן המדע הזה רק עכשיו מתגלה לקהל הרחב.

ידיעות קודמות בנושא:
העסקים בעולם האינטגרלי
המעבר לכלכלת העתיד
העולם החדש זקוק לכלכלה חדשה

2 comments

  1. כבוד הרב,
    שלום,
    נתקלתי בסוגיה שחברה שגרה באירופה העלתה: האם היא צריכה לגבות כעצמאית במקצוע חופשי, סכום כסף מירבי עבור עבודה כמקובל שם בפרט שיש לה מוניטין טוב?
    או שצריכה לגבות סכום סביר אך נמוך יחסית?
    היא קצת מרגישה פראיירית. כיצד עליה לפעול?

  2. שלום מלי,
    שאלות לרב לייטמן אפשר לשלוח למוקד "קבלה לעם" דרך טל' 1-700-509-209, או דרך המייל info@kab.co.il.
    בברכה רונית שי – מנהלת הבלוג של הרב לייטמן

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest