דף הבית / משבר עולמי / עד שהישן לא ימות, החדש לא ייוולד

עד שהישן לא ימות, החדש לא ייוולד

שאלה: מה מתרחש בעולמנו? המצב נהיה קשה מיום ליום ונראה שהכול הופך לאבסורד אחד גדול.

תשובתי: זוהי צורה של דור שנועד למות, כדי שבתוכו ייוולד דור חדש. דווקא על המצע של העולם הישן שהולך ומת, נולד עולם חדש ונקי מכל הפגמים והליקויים שהיו קודם לכן. העולם הישן חיים להירקב ולהתפרק סופית, וצריך לקחת ממנו רק ניצוצות שניתן לברור אותם ולהעביר לעולם החדש. אנחנו חייבים להשתמש בעולם הזה כדי לעזור ללידת העולם החדש, הדור החדש.

בגיל 19, כשלמדתי באוניברסיטה בפקולטה לקיברנטיקה רפואית, הגעתי לעשות סטאז' במחלקת הניתוחים שבבתי יולדות. חוויתי הלם אמיתי ממה שראיתי, באיזה מצב מלוכלך ומלא דם נולד האדם, ממש כמו בהמה. בחכמת הקבלה קיים מושג רוחני שמכנים אותו "דם טמא", אלו הם כוחות רוחניים מיוחדים. בעולם הרוחני פועלים רק כוחות, ורק בעולם שלנו הם מתגשמים לכזאת צורה, כמו הלידה. הכוחות שמעצבים את הוולד ואחר כך דוחפים אותו החוצה, הם כוחות הטבע. את התהליך הזה מנהל הכוח העליון, הבורא, כך שדוחף הכול להתפתחות. לא רק הלידה הגשמית, אלא גם לידה של יצירה אומנותית, דורשים הרבה ייסורים ומהפכה פנימית. זהו חלק בלתי נמנע מכל סוג של תהליך התפתחות.

העיקר זה להביט אל העתיד ולראות בכל מה שמתרחש לידה של דור חדש, של חיים חדשים. אנחנו זורקים מהעולם הישן של היום את כל הזבל ולאט לאט מוציאים מתוכו את הרך הנולד. הרך הנולד הזה בינתיים מלוכלך ומרוח בדם. אבל עוד מעט נוציא אותו, נחתוך את חבל הטבור שקושר אותו לעולם הישן, לכל החיים הקודמים, נרחץ אותו כדי שיהיה נקי ויפה ולבסוף עוד ניתן לו פליק בטוסיק, כדי שהוא ישמיע קול. כך ייוולד עָם חדש, עולם חדש.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "עכשיו אני", 18.9.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest