דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / עד הכוכב המרוחק ביותר

עד הכוכב המרוחק ביותר

laitman_2009-07_0229_70.jpg

על האדם שמחפש רוחניות באופן מודע, ועל האדם שמתקדם באופן טבעי, פועלים חוקי התפתחות שונים.

ראו איזה הבדל קיים בין פיזיקה קלאסית החוקרת גופים גשמיים גדולים, לפיזיקה קוואנטית החוקרת חלקיקי חומר. זה כמו ההבדל בין יום ולילה. פיזיקה קלאסית מדברת על החומר, ופיזיקה קוואנטית מדברת על האור. כלומר, מדובר על הטבע ברמה שונה, שונה אפילו בתוך מסגרת העולם שלנו, שונה מאד ממה שאנחנו רגילים אליו.

אם לא מתעוררים באדם ניצוצות מהשבירה, אזי הוא מתקן את עצמו כמו כל הטבע, הוא מתכלל באדם האחר שיש בו ניצוצות רוחניים, השתוקקות לרוחניות ובוערת בו השאלה: "מה היא מטרת חיי?".

יש כאלו המבצעים עבודה רוחנית ויש אחרים העוזרים להם על ידי כך שהם תומכים בהם או מפריעים להם, וכך כולם מתקדמים יחד. לכן יש להפיץ את חכמת הקבלה לכולם. אם לא תהיה לה נגיעה, לפחות בצורה מועטה בכל אחד ואחד, אותו אדם לא ישתתף בתיקון הכללי.

נדמה לנו שאין בכלל חשיבות וצורך במערכות הכוכבים המרוחקות ובגלקסיות שרחוקות אלפי שנות אור מכדור הארץ, אבל איננו מבינים עד כמה אנחנו תלויים בכל גרם של חומר בגמר התיקון, כיוון שעל כל גרם להתחבר אלינו כחלקיק מהשלימות – מלכות דאין סוף.

על אחת כמה וכמה הדבר נוגע לכל אדם בעולם, גם אם הוא מקיים אורח חיים רגיל ואינו דואג לרוחניות כלל, גם הוא שייך לתהליך התיקון במידת יכולתו, וגם אליו יש להביא את הידע של חכמת הקבלה.

משיעור על ספר הזוהר, 21.02.2010

רשומות קודמות בנושא:
להיות מוליך לאור
הפירמידה
על סף מדרגת האדם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest