דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עד אלו מימדים פרעה יצטרך לגדול?

עד אלו מימדים פרעה יצטרך לגדול?

שאלה: איך אתה יכול לעצור את עצמך ולא לבצע טעויות, כשאתה יודע מראש שאתה מובל על ידי הרגשות שלך, ושאינך פועל נכון? או שאנחנו חייבים ליפול כדי לגדול?

תשובתי: בדיוק כך. אלף פעם ייפול צדיק ויקום. רק מתוך הניסיון שנצבר לאחר הרבה נפילות ואכזבות, הרבה מרירות, הרבה חשבונות שאנחנו צריכים לשלם עליהם – אנחנו מגיעים סוף סוף למסקנה הסופית ומבינים שאנחנו חייבים להתעלות מעל לטבע האגואיסטי הזה שלנו. סוף כל סוף אנחנו תופסים, שבתוך האגו אף פעם לא נצליח לחבר יחד את השכל והרגש.

זאת התמונה שאנחנו רואים היום בעולם, בכל המדינות. בשכל כולם מבינים שאנחנו נכנסים למשבר נוראי, אך איננו יכולים לעצור את עצמנו. האגו דוחף את האדם קדימה. מסתבר שהרגש האגואיסטי חזק יותר מהשכל ולכן האדם ממשיך לפעול בהתאם אליו.

הוא לא יכול לעשות שום דבר עם עצמו. לא משנה כמה נפנה לעולם ונזהיר אותו, אף אחד לא ישמע את זה. אבל אנחנו עושים את זה רק כדי להראות לכולם שקיימת שיטת התיקון (חכמת הקבלה). וכאשר לאחר מכן, אל מול העובדות, האדם ייווכח בפועל שהוא נתקל בבעיות בכל פינה: בכלכלה, בחינוך ובכל השאר – מתוך זה הוא יבין שחכמת הקבלה מדברת על התיקון. לפני זה, אפשר להגיד לו את זה אלף פעם, אך האדם אינו שומע.

העולם לא יקבל את ההחלטה הזאת לפני שהוא יתייאש לחלוטין ויבין שהשכל והרגש שלו נמצאים בשני קטבים, שלעולם לא יתחברו ביניהם, וכל פעם יביאו לטעויות חדשות. עד אז, שום דבר לא יעזור. המוצא היחידי הוא להתעלות מעל לשכל ולרגש הגשמיים שלנו, למען המטרה הרוחנית. וכך נוכל לחבר את המוח והלב שלנו, בקו האמצעי, ואז נצליח. כי הם הרי יתחילו לעבוד יחד, כמקשה אחת. הלב יבין!

ואצלנו, בעולם הזה, לא קיים דבר כזה, ואנחנו תמיד נאלצים לבחור: או הלב או השכל, או ההרגשה או ההבנה. אחד מהשניים!

מיום ליום אנחנו נשאבים יותר ויותר לתוך המשבר. היום מתחיל שלב חדש שלו, סבב חדש שלו, ועוד מעט זה יהיה מורגש. האדם יקבל מכה אחרי מכה, עד שבסופו של דבר הוא יבין. אותו פרעה, הרצון לקבל שלנו, האגו שלנו, מקרב אותנו בצורה כזאת אל הבורא, ומחייב אותנו להבין שאנחנו חייבים להסתתר ממנו.

פרעה כביכול יודע בעצמו שבני ישראל יברחו ממנו בסופו של דבר. אם כך, בשביל מה לו להעמיד את עצמו תחת המכות? – מפני שזאת הצורה שבה הוא בנוי, הוא עצמו מביא את עצמו למכות. האדם סובל, ולא נשארת לו ברירה, אלא רק לברוח מהכוח הרע הזה.

פרעה הוא ההשתקפות ההפוכה של הבורא בתוכנו. השאלה היא רק: עד אלו מימדים הוא יצטרך לגדול, כדי שנחליט לברוח ממנו. זה כבר תלוי בהפצת חכמת הקבלה, בהבנה, בחיבור שלנו בקבוצה.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 08.08.2011
ידיעות קודמות בנושא:
החשבון בלב המתוקן
השלמות היא בחיבור של השכל והרגש
המחלה ברורה, כל העניין הוא התרופה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest