דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עדיף להיות תלמידים טובים

עדיף להיות תלמידים טובים

photo_rav_gh70_123.jpg

אם לא נתקן בזמן את מה שבתוכנו, אנחנו נגרור אחרינו סיבוכים לכל החיים שיהיו עבורינו כמעמסה כבדה.

לשם מה מקבל הרך הנולד כל מיני בעיות וייסורים בעולם הזה?

העניין הוא שהוא מגיע עם המטען הקודם, כל מה שעבר ולא תיקן בגלגולים הקודמים. המטען הזה מתגלה בהדרגה. כי הרי אתה חייב מתישהו לתקן אותו, אי-אפשר לפספס דבר!

נניח שלמדתי לא טוב בכיתה א' ועכשיו אני עובר לכיתה ב', אינני מבין שם חצי מחומר הלימוד, מאחר ופספסתי את החומר הזה בכיתה א'! אז אומרים לי: "עכשיו עליך להשלים את אותו החומר שלא למדת. לך ותלמד אותו מהר! אתה חייב להשלים אותו, אחרת לא תהיה מוכן לכיתה ב'".

השאלה היא: איך אתה בכלל יכול לדעת מה פספסת "בכיתה הקודמת"?!

כעת זה מתגלה לפניך. כי הרי מהיכן עליך לדעת, מה קרה בגלגוליך הקודמים, אם אפילו אינך יכול לומר דבר על יום האתמול, מה עשית טוב ומה עשית רע. אינך יכול אפילו לשפוט את הרגע הנוכחי. אבל אם ברגע הנוכחי הזה לא גילית מספיק תשומת לב ולא יכולת לברר ולתקן את היחס שלך ל"אין עוד מלבדו", ולטוב והמיטיב, כלומר לא יכולת להידבק בקו הימין, שאיתו אנו עולים למעלה, אז יהיה עליך לתקן זאת אחר כך.

אל תחשוב שמלמעלה יוותרו לך על כל מה שלא עשית. לא תוכל לעלות, כי הרי כל המדרגות מקושרות בשרשרת של סיבה ומסובב. וכיצד ניתן להבין מדרגות מתקדמות יותר, אם לא הבנת מה היה במדרגות הקודמות?

אנחנו בעולם שלנו פשוט לא מרגישים עד כמה המערכת הזו היא דטרמיניסטית באופן מוחלט. אבל ברוחניות זה בהחלט כך, כי הרי היא נבראה על ידי האור שנכנס לתוך הרצון ליהנות והרחיב אותו, מנקודה אחת הוא בנה בריאה אחת, מערכת אחת.

מתוך שיעור ערב על ספר הזוהר, 13.02.2010

רשומות קודמות בנושא:
סימנים להתפתחות הרוחנית
אבני הדרך הנעלמות
לגדול מיום ליום, כמו תינוק

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest