דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לבקוע את קליפת העולם הזה

לבקוע את קליפת העולם הזה

photo_rav_gh70_179.jpg

חג הפסח הוא יציאה מהאגואיזם שלנו שנועל אותנו בתוך קליפה, שנקראת "העולם הזה", ולא נותן לנו לראות מה נמצא מעבר לגבולותיו.

בכדי לפרוץ מתוך הקליפה הזו, עלינו לעשות לעצמינו "ברית מילה", כלומר אנחנו חייבים למשוך מלמעלה אור חכמה, הפועל כסכין חדה, וחותך את הרצונות האגואיסטיים הגדולים, שלא ניתן לתקנם. אז אנחנו מקבלים הזדמנות להשתחרר מהם ולא להשתמש בהם, כלומר אנחנו הופכים לבני חורין!

להיות עם חופשי בארצנו (ארץ – מהמילה רצון), משמעו לצאת מתחת לשליטת הרצון שלנו. כאשר אני הופך לחופשי ממנו ויכול להתעלות מעליו, סימן שאני מוכן ליציאה ממצרים. ואז אני יוצא מתוך היצר הרע שלי, ממצרים (מצרים – מיץ רע) לחופשי. אני יוצא מעבדות, איפה שהייתי עבד לרצון שלי והופך לחופשי ממנו, כלומר מסרב להשתמש בו בצורה אגואיסטית.

האדם טובע בתוך האגו שלו, ברצון ליהנות שלו, שקוע בעולם הזה ונקרע בין כל מיני בעיות ורצונות. ופתאום הוא מקבל רצון חזק להתעלות מעל כל החיים האלה ולהרגיש מעט את החיים הרוחניים, שמעל לעולם הזה.

אין זה אומר שהוא דוחה את כל הרצונות הגשמיים שלו ומתנתק מהם – אבל בעזרת ספר הזוהר הוא מקבל כוח להתעלות מעל הרצון שלו ולהיות בעל הבית לעצמו. וזה נקרא יציאת מצרים.

ברגע שהוא עולה הוא מייד מרגיש את עצמו כחופשי, ולא נעול בתוך הקליפה האגואיסטית בהרגשת העולם הזה, אלא מתחיל להרגיש את העולם הרוחני.

מתוך שיעור ערב על ספר הזוהר, 28.01.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest