דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / עדיין לא המציאו סיור בגיהינום…

עדיין לא המציאו סיור בגיהינום…

אנחנו נמצאים בתקופת המעבר. בסופו של דבר ניתן יהיה לספק לאדם את כל מה שהוא יכול לתאר לעצמו, כמו בחלום, אך הוא לא ירצה חיים קסומים כאלו. האדם יקבל אותם כמנותקים לגמרי מהמציאות, כמו סמים. זה ידחה אותו, רצונו הפנימי כבר יהיה כזה שהוא לא יוכל לחיות כך. ואז החיים ייראו לו גרועים ממוות, הוא כבר לא ידע מה לעשות עם עצמו. זה לא תלוי באדם, כי זהו סוג הרצון שמתגלה בו, שבלתי אפשרי לדכא אותו בעזרת סמים, אלכוהול או כל הנאות החיים בעולם שלנו: אוכל, מין, משפחה, טיולים שבשנים האחרונות הפכו לנפוצים כל כך. כל זה ידעך בהדרגה, האנשים ישבעו מכל החומריות ולא יוכלו להמשיך כך.

כבר היום איננו יודעים מה עוד אפשר להמציא. יש טיולים לקוטב הצפוני: מגיעים, מסתכלים, ומיד חוזרים, כי אין מה לעשות שם. האנשים לא ירצו את כל זה. אז תבוא חכמת הקבלה ותאמר: "מצוין, סוף סוף מיצינו את העולם הזה והגענו לגבול החומריות!" העולם נקבע על ידי שאלות האדם, ואם הוא שואל על מה נמצא מעבר לגבולות העולם הזה, סימן שהגענו לקצה, נתקענו עם הראש בתקרה. עכשיו עלינו לעלות קומה, להמשיך ולהתקדם. כאן מתגלה חכמת הקבלה, מפני שרק בעזרתה אפשר לעלות מעל התקרה הזו. כאן פועל חוק הטבע שאינו תלוי בך או במישהו אחר. יש שתי דרכים: דרך האור ודרך הייסורים, ושתיהן עכשיו לפניך. אתה נמצא בפרשת הדרכים ועליך לבחור אחת מהן. תחליט בעצמך!

הדבר היחיד שנשאר הוא חכמת הקבלה, היות ולא נוכל להרגיע את הרצון האגואיסטי שלנו באמצעות שום שיטה אחרת. הרצון גָדַל, התפתח והגיע עד הגג של העולם הזה, כמו בצק שתפח עד גובה המכסה של הסיר, ועכשיו הוא גולש החוצה. אינך יכול לדחוף את הבצק חזרה, וזה כבר ברור לכולם. איש אינו יודע מה לעשות. לכן כל הממשלות מתאספות יחד ומנסות להסתיר את הבעיה, כי הם פשוט לא יודעים מה לעשות עם הבעיה. בדיוק כאן מגיע זמנה של הפצת חכמת הקבלה!

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מהותה של חכמת הקבלה", 24.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מדריך לבניית תוכנה רוחנית
נוסחה חדשה להצלחה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest