דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עבודה רוחנית של 100% בשרשראות האגו

עבודה רוחנית של 100% בשרשראות האגו

Laitman_2012-02-21_1025_w.jpg

שאלה: באיזו צורה צריך לעבוד כדי שהפעולה תהיה מעל לרצון לקבל שלי?

תשובתי: קשה לנו לתאר זאת בינתיים, מפני שאפילו פעולת ההשפעה אצלנו, היא עדיין מטעם הרצון לקבל. אבל גם זה טוב, וזה נקרא "לא לשמה".

אם אני משפיע כדי להרוויח יותר, אז זה נקרא אגו מפותח ומוגדל בעולם שלנו. אגואיסט שהוא לא מפותח, פשוט לוקח לעצמו, כמו שודד שמאיים עליך באקדח ולוקח הכול לעצמו כפי שפועל האגו הנאיבי והפשוט ביותר.

אם הבנק גונב ממך, בכך שכאילו עוזר לך במתן הלוואה, אחר כך אתה רואה שהרוויחו על חשבונך היטב, אז זה כבר אגו יותר גבוה ומפותח. לכן, אפילו בהיסטוריה האנושית, בתחילה היו הרבה מלחמות, גניבות, והאנשים נאלצו להסתתר מאחורי חומות העיר.

אבל אחר כך האדם החכים ולמד לשקר לאחרים ולגנוב בצורה חכמה, על פי החוק. הוא כבר עושה חשבון ורואה שאין טעם להשתמש בנשק ולשפוך דם כה רב, אם אפשר לעשות את זה אחרת ולעשות עסקה, שתביא רווח עוד יותר גדול ובטוח. אבל כל החישובים האלה נובעים בינתיים מאותו הרצון לקבל.

אבל כאשר אני משיג רצון להשפיע, אז המעשים שלי נקראים "לא לשמה", מפני שאני אמנם מבצע אותם בצורה אגואיסטית לעצמי, אבל מנסה לפעול לא למען עצמי. פשוט אין לי ברירה, כי אני הרי נמצא בגלות, בעבדות אצל האגו שלי, ולכן נאלץ לשמוע לו ולחשוב על עצמי.

לפעמים אני כל כך משתוקק להשפיע, להתחבר עם האחרים, אבל אחר כך רואה, שעשיתי הכול למען עצמי. ואם לא היה לי אינטרס עצמי, לא הייתי מצליח לעשות כלום, אפילו לא לחשוב על זה. אבל אני כבר לא מסכים עם זה ומשתדל לבצע לפחות איזושהי פעולה בעל מנת להשפיע, לכן היא נקראת "לא לשמה". זאת עבודה רוחנית במאה אחוז, כי האדם הרי אינו אשם שנמצא בגלות, תחת שליטת הרצון לקבל שלו.

הוא פועל כך מחוסר ברירה, וחייב לעבור את התהליך הזה, בכך שמשיג מהירות מספיק גבוהה כדי לקבל חיסרון שלם, כלי שלם להשפעה. לכן אנחנו צריכים לפעול עדיין במצב של "לא לשמה", בכך שרוצים לתאר לעצמנו את כל המצבים שבהם ממומשת ההשפעה עצמה ("לשמה"), ולנסות פיזית, נפשית, פנימית, בכל הלב (הרצון) להשתתף בפעולה הזאת, בזה שאדם מחייב את עצמו להיכלל בתוכה.

אפילו שאני אצליח במידה כלשהי לחשוב על ההשפעה, וכל השאר יהיה אגואיסטי, בכל זאת השתדלתי. ולכן זו נקראת "עבודה רוחנית", כי אפילו שאני יודע שאני פועל למען עצמי, לפחות בפעולות החיצוניות אני משקיע את כל המאמצים כדי לפעול בעל מנת להשפיע. ולכן זה נקרא "לא לשמה", זאת כבר עבודה רוחנית, ולא סתם אלטרואיזם שיקרי כפי שזה מתרחש בעולם שלנו.

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, 15.04.2012

ידיעות קודמות בנושא:
תתנו לאור לסיים את עבודתו
כוחה של זכות הבכורה
כשמתחילים לסרב לעבוד בשביל האגו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest