מחשבות על השפעה

Laitman_2011-03-22_3161.jpg

שאלה: מדוע הבורא כל הזמן נסתר ממני? ממה הוא מפחד?

תשובתי: בתקופת ההכנה ישנם מצבים שהאדם מרגיש שהבורא נסתר ממנו, וישנם מצבים שהוא בכלל לא מרגיש דבר. ובמידת ההתקדמות, האדם מרגיש עד כמה נחוץ לו גילוי הבורא כדי שתהיה לו האפשרות להשפיע.

האדם מבין שללא הגילוי הזה הוא לא יוכל להשפיע אף פעם. רק גילוי הבורא כנגד האגו שלי, יוכל להקנות לי את תכונת ההשפעה מעל הקבלה, "אמונה למעלה מהדעת". ואז אני אוכל לעשות "צמצום", אקבל "מסך ואור חוזר", ואוכל לבצע פעולות של השפעה, אך זה תלוי רק במידת התגלות הבורא כלפי.

אני מחכה לגילוי שלו, אבל לא כדי לקבל ממנו תענוג, אלא כדי שאוכל לעבוד מעל הרצון לקבל שלי. למצב הזה אנחנו צריכים להגיע, ועכשיו הוא כמעט בהישג ידינו. צריך להרגיש הכרחיות בגילוי הבורא, כדי שאנחנו נוכל להשיג השפעה ונוכל להתחבר בינינו ולהשפיע לו.

בהתחלה מגיעות כאלה מחשבות, חיפושים, ואחר כך גם הרגשות. זה בינתיים מצב של "אחוריים", שהוא מצב של חיסרון, נחיצות. וה"פנים", זה כבר המילוי, הגילוי. אבל ברוחניות, המילוי והגילוי מסמלים את היכולת להשפיע שממנה אני מתמלא.

אני לא מקבל מילוי בכלים דקבלה שלי כפי שחשבתי קודם. בתוכי מצטיירים יותר ויותר הכלים החדשים, והם מתחילים להיות מורגשים בחיסרון לחיבור, להשפעה, בהשתוקקות לראות את כולם ואת כל המציאות כאחד השלם. אבל בכך שאני מנסה לממש זאת באופן מעשי, אני פתאום מבין שבכלל איני מסוגל לכך, כאילו שאני רוצה לעשות משהו, אך אין לי ידיים.

אני לא מסוגל לבצע את פעולת ההשפעה. וזה דומה למצב שאני רוצה לעשות משהו בעולם הזה, אבל חסרים לכך האמצעים, ולכן אני מרגיש חוסר אונים מוחלט מחוסר הכוחות, מחוסר ההבנה, חוסר הכסף. אני מרגיש את עצמי כמו דג בלי סנפירים, שאינו מסוגל לעשות שום דבר ולא להשפיע על כלום.

אני מבין שאני חייב לקבל כזה כוח, כדי לגלות את כל שלושת האבחנות: ימין, שמאל ואמצע. ואז אני אגלה כיצד לעבוד עם הקווים ימין ושמאל, כדי לבנות ביניהם את ה"ראש", הדעת. המילוי שלי יהיה דווקא בזה שאני אוכל לממש את פעולת ההשפעה הזאת מעל לעצמי. אני צריך לתאר לעצמי בדיוק איך לחבר את כל המרכיבים, כדי להרגיש את חשיבות ההשפעה, למי אני משפיע, מה אני משפיע, ועל ידי מה אני משפיע. כלומר, להבין בבירור את הפעולה הזאת.

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, 15.04.2012

ידיעות קודמות בנושא:
כשלא יישארו שום ספקות
השריון המגן של ההסתרה
ההשפעה – בלתי נראית, אך חשובה מאוד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest