דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עָם שאין לו מנוח

עָם שאין לו מנוח

בעל הסולם, מאמר "הגלות והגאולה":

"הרי הוי' יראנו בעליל שאין כל קיום לישראל בגלות, ולא ימצאו להם מנוח – כמו שאר העמים שנתערבו בגוים ומצאו להם מנוח, עד שנטמעו ביניהם, ולא נשאר מהם זכר."

אפילו מבלי לדעת שום דבר על הכוח העליון, אנחנו רואים בעליל, שכאן מסתתרת שיטתיות, שהיא ברורה וכתובה. כאילו שאיזה חכם לפני זמן רב כתב על זה בספר, וכל זה מתקיים. מה שהעם היהודי לא יעשה, איפה שלא יימצא, הגורל הולך אחריו, תופס אותו ומסובב לו את אותם היחסים המעוותים עם השכנים, עם העולם ועם עצמינו. אין לו מנוח.

אם העָם לא רוצה לראות את המערכת הזאת עם התוכנה והתוכנית המובנית בה, שמובילה מההתחלה לסוף, למטרה, אז זה בכל זאת לא יעזור לנו. להיפך, אם מתעמקים בזה, אז נהיה מובן שזו תורת אמת, הליכה ממצב מקולקל למצב מתוקן. הטבע עצמו, בהתפתחות שלו, דורש את זה מאיתנו, וחכמת הקבלה מסבירה אילו שלבים, מצבים אדם עובר בדרך, על ידי איזה פעולות ואורות. ואוי לעָם, אם הוא לא רואה את האמת בחכמה הזאת ולא משתמש בה. כי אז הוא בכל זאת הולך באותה הדרך ובאותו הכיוון, רק שמתקדם בפיתולים תחת מטר של מכות, ובכך מאריך את הזמן ומגביר את הייסורים.

למעשה, הדרך קיימת וברורה, לכל מהלך יש זמן משלו ואם אני לא מספיק לבצע אותו, אז אותו החלק הלא מתוקן מאתמול מתווסף לחלק של היום, ובכך מגדיל את העומס פי שניים. החלק הזה לא נעלם, ואני בכל זאת אצטרך לתקנו, אבל בתנאים יותר גרועים, שנובעים מחוסר התיקון מאתמול. ואם אני לא אתקן את זה היום, אז מחר, תחת העומס של שני הימים האחרונים, התנאים יהיו עוד יותר גרועים ואני אצטרך לבצע את העבודה במידה גדולה פי שלושה.

כך אני יוצר פעם אחר פעם בעיות חיצוניות יותר ויותר גדולות וקשות, עד שנשאר מוקף בשונאים שרוצים להשמיד אותי. גם בבית המצב יותר ויותר גרוע, ומהעולם החיצוני נובעת שנאה, ומה לעשות?

חוץ מזה, בצורה פנימית אני מרגיש "הכבדת הלב". אם פעם ההבנה שלי הייתה יותר זכה והייתי מרגיש את הדברים ומממש בקלות את התיקונים, אז היום לא אכפת לי מכלום, אני נמצא באכזבה ומרוּקן…

ולכן, אם אני לא מתקן את הבעיה בזמן, אז היא נשארת ומתווספת לעול שמועמס על הגב שלי, בכך שהופך אותו ליותר ויותר כבד. התהליך הזה הוא רבגוני, הוא מתרחש בכל מקום, בכל מיני צורות שונות, ובסופו של דבר המשבר מתרחב גם בבריאות, וגם בפיננסים, וגם בכלכלה, ובאקולוגיה ובמשפחה ובחינוך הילדים, בביטחון ובכל שאר תחומי החיים…

מתוך שיעור על המאמר "הגלות והגאולה", 28.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
גאולה אמיתית מושגת מהגלות
הגיע תורן של הפעולות הרוחניות!
על סף העלייה הכללית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest