דף הבית / חכמת הקבלה / גלגול נשמות / סקרנות אינה מידה רעה

סקרנות אינה מידה רעה

סקרנות אינה מידה רעהשאלה: האם מתחת למחסום יתכנו השגות בצורת אינפורמציה מהירה, במצב של ריכוז עצום יחד עם הפרעות מטורפות במקביל? האם מתחת למחסום יתכן שחווים גלגולים מהעבר, למשך שברירי שנייה, ברצף מהיר מאוד עם תחושת כאב קצרצרה אך חדה, כאילו חווים אותם בזמן הווה?
תשובה: אי אפשר להרגיש את גלגולי העבר, כי כל החיים הקודמים, ניסיונם, הידע שנצבר בהם, נמצאים כיום בתוכנו בצורת תכונותינו החדשות שאיתן נולדנו. אי אפשר לראות את העבר, אלא אם כן מדובר בדמיונות.בקשה: עזור לי בבקשה למצוא מקום בתורה עם הוכחה לכך שנשמה מתגלגלת עד שלא משיגה את מטרתה האמיתית?
תשובה: בפשט התורה, כפי שמסוגל להבינו לא-מקובל, לא מדובר ולו גם במילה אחת על העולם הרוחני, ובמיוחד לא על הנשמות! בעל הסולם מציג את השקפת המקובלים בני כל הדורות על תהליך גלגול הנשמות במאמרו "השלום", פרק "גלגל שינוי הצורה".

שאלתה של אסתר: האם זה נכון שעל מנת להבין מדוע נולדים נכים, מחוננים וכו' יש להבין את הספר 'שער הגלגולים'?
תשובה: ספר זה, כמו גם כל חכמת הקבלה והתורה בכלל, אינו יכול לספר לך דבר על העולם הזה, כי כל הספרים הקדושים מדברים רק על דבר אחד – איך לצאת להרגשת העולם העליון וכיצד להתקדם שם במדרגות רוחניות. אולם מתוך הלימוד הכללי של חכמת הקבלה, תביני את כל מה שמתרחש בעולמנו.

6 comments

  1. רב מירושלים הגיע לוותיקן לביקור בחדר של האפיפיור והוא מזהה על השולחן טלפון אדום. הוא שואל את האפפיור "זה מה שאני חושב שזה?" והאפיפיור מסביר לו שזה קו ישיר לאלוהים.

    המקובל מבקש ממנו לעשות שיחת טלפון דחופה כי יש לו משהו חשוב להגיד לאלוהים והאפיפיור מסכים.

    אחרי קצת שיחות נימוסין (אהלן אלוהים, מה נשמע? וכאלה) הוא מדבר איתו על הנושא הדחוף ונפרד ממנו לשלום.

    הוא פונה לאפיפיור מוסר לו את הד"ש מאלוהים ומבקש לדעת כמה עולה השיחה כי הוא רוצה לשלם עליה. בהתחלה האפיפיור מתנגד ואומר לו "מה פתאום! השיחה עלי" אבל הרב מתעקש ואז הוא אומר לו "טוב, 20 דקות זה עולה 20,000 דולר".

    הרב משלם ונפרד לשלום וחוזר לארץ.

    אחרי כמה זמן האפיפיור מגיע לביקור בארץ וגם הוא חייב שיחה דחופה להתייעץ עם אלוהים על משהו. אז הוא מגיע לרב ההוא בירושלים ומדבר משם עם אלוהים איזה שעתיים. אחרי שהוא מסיים הוא שואל את הרב כמה זה עולה כדי לשלם על השיחה אז הרב אומר לו "תביא לי שקל וחצי"

    האפיפיור מתפלא, "שקל וחצי, הרי דיברתי שעתיים"

    אז הרב אומר לו "כן, מכאן זה שיחה מקומית".

  2. איזה אחד בא לראיון עבודה. הבוס אומר לו: "שמע, לעבודה הזאת אני מחפש אדם אחראי".

    אז ההוא אומר לו : "אני בדיוק מה שאתה מחפש, בעבודות הקודמות שלי כל פעם שנהרס משהו אמרו שאני האחראי".

  3. ברכת הרבנית פייגה אשלג ליום הולדתו של הרב לייטמן

    http://www.kab.co.il/heb/content/view/frame/42822

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest