דף הבית / המשבר ופתרונו / סקס: חוקים מיושנים

סקס: חוקים מיושנים

הערה: מפקד כלא "איילון" נשלח למעצר בית בגלל הטרדה מינית, למרות שמאוחר יותר התברר שזו הייתה אהבה רומנטית.

תשובתי: אנחנו מתקרבים לתיקון של העולם. לאורך אלפי שנים האגו של האדם כל הזמן גדל, ולכן קבע את ההתקדמות שלנו, אבל ב-150 השנים האחרונות האגו החל לגדול באופן אקספוננציאלי. בעבר אנשים לא חשבו באופן מיוחד על סקס. למשל, ברומא העתיקה וביוון העתיקה, כל מיני חגיגות ועיוותים שונים היו נחלת האליטות. ואנשים קשי יום רגילים, חשבו רק על איך להתקיים, הם הולידו כמה ילדים ולא ברור היה כמה מהם בכלל ישרדו. לכן הבעיה הזאת לא הייתה קיימת. 

ואילו עתה גדילת האגו בעיקר מתגלה בסקס, כי במזון אנחנו פחות או יותר מסופקים. לכן הסקס גדל בצורה חדה, משנה את הצורות שלו, מעבר למסגרות של יחסי מין מסורתיים. מופיעים אצלנו דחפים ובעיות שבהם האנושות לא נתקלה בעבר, אנחנו רואים את זה על תלמידי בתי ספר, החל מגיל 10 כבר, שמשתמשים באתרי מין וכולי. היה נדמה לנו שהכול יחלוף, אבל זה לא עובר, זה מתפתח הלאה ומקבל צורות יותר ויותר חדשות. העניין הוא שתחילה האדם מתפתח ברצונות לאוכל, מין, משפחה. ואחר כך כבר באים עושר, כבוד שליטה, מושכלות. אבל, כמו שכבר אמרתי, במזון האדם פחות או יותר מסופק, לכן עכשיו הוא חייב כל הזמן להיות מסופק מינית, כמו עם המזון. בעבר הדחפים המיניים לא היו משמעותיים, ואפשר היה לספק אותם במשפחה. ואילו היום זה פורץ בכל מקום וכל הזמן. אנשים הרי חיים עכשיו עד גיל מאוחר, מה גם שאם בעבר בני הזוג חיו נשואים 30 שנה יחד ואחר כך מתו, אז היום הם חיים יחד 50 שנה. כלומר, לפנינו אנושות אחרת לחלוטין, אווירה אחרת, קשר אחר בין בני אדם!

ולמה הגירושים גדלו באופן משמעותי? מפני שיחסים הדדיים של בני אדם לא נועדו לתקופה כה ארוכה, ועוד עם אגו כזה כמו היום. באופן כזה, לכל הבעיות שצצות היום צריך לגשת אחרת לגמרי. עדיין לא פיתחנו השקפה מערכתית חדשה על היחסים המודרניים בין גברים ונשים. אבל אנחנו רואים עד כמה הכול מתפרק, הכול זמני, מקרי ועל רקע זה, לא מן הנמנע שיהיה רומן בין מפקד כלא וסוהרת. יכול להיות שבסיפור הזה בכלל לא משנה שהוא מפקד והיא הפקודה שלו. כי אם מופיעים כאלה יחסים, קשה מאוד להתנגד להם. אדם פתאום מתחיל להרגיש שבחיים שלו זה העיקר. מהצד נדמה לנו, "מה קורה?! אדם מבוגר, מפקד בית כלא, כזה תפקיד, יש לו שלושה ילדים, משפחה…". ויכול להיות שגם היא באותו המצב, ופתאום יוצא דבר כזה. אני סבור, שאנחנו לא יכולים להישאר במסגרות מיושנות, למרות שהחוק אוסר בצורה חדה. אנחנו חייבים להבין את המצב הנוכחי של האדם. יכול להיות שרבים יתחילו לגנות אותי, אבל אנחנו לא יכולים ללכת לפי העקרונות הישנים, לפי הכללים הישנים. אנחנו צריכים כל יום, בהתאם לאגו שלנו, לתנאים שלנו, לשנות את הגישה שלנו לחיים. החוקים הקיימים נכתבו לפני 50 שנה. היום אתה לא יכול להתייחס אליהם כמו קודם. אם לפני 50 שנה 90% מהנשים התחתנו בתולות, אז היום הן בקושי מהוות 10%. וגברים כבר לא שמים לב למה שבחירת ליבו עשתה לפני כן.

שאלה: כלומר, אתה בעד יצירת חוקים אחרים הנוגעים לבעיה הזאת?

תשובתי: אני בעד יצירת חוקים שילכו יחד עם הנסיבות הנוכחיות. אנחנו השתנינו, הנסיבות השתנו ואילו החוקים נשארו כשהיו. אנחנו מעמידים את החוקים מעלינו? אנחנו צריכים להתאים אותם לאותן הנסיבות, לאותה מערכת קשרים שמתגלה היום באנושות. ובשום אופן לא להכניס מסגרות של ימי הביניים להיום! לא נשיג בזה כלום, אלא רק נהרוס את חייהם של אנשים. הם בכל מקרה לא ינהגו לפי החוקים המיושנים! חוקים של יחסים הדדיים חברתיים וחוקים שרשומים באופן פורמלי בכללי התנהגות, יהיו שונים זה מזה. אנשים יתחילו לבוז להם ולשנוא אותם! בכל מקרה צריך לשנותם, אחרת החברה תהיה חולה. להיפך, צריך לערוך דיונים חברתיים, דיונים בטלוויזיה, ברשתות חברתיות באינטרנט, בכל מקום. צריכים לעבוד כל זה מוסדות הציבור, להציע שינויים לחקיקת חוקים ולעקוב אחרי זה, שהחוקים האלה כל הזמן ישתנו בהתאם לשינויים של החברה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 16.12.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest