דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / לימוד חכמת הקבלה / ספר מקור הוא נשא של מידע פנימי

ספר מקור הוא נשא של מידע פנימי

שאלה: כשלמדת את חכמת הקבלה, קיבלת הכול ממקור ראשון. ואילו ספרי המקורות שלפיהם אנחנו לומדים, הודפסו מחדש שוב ושוב. איך אפשר להחשיב את הספרים האלה למקור ראשון, אם הם שוכתבו? יכול להיות שזו הסיבה שעלינו להשקיע הרבה מאוד מאמצים, או שכך נקבע לפי מחשבה הבריאה?

תשובתי: למעשה צריך ללמוד לפי הספרים, רצוי שיהיו מודפסים ולא אלקטרוניים. למרות שבעיקרון זה לא חובה, אבל רצוי. ספר מודפס בכל זאת נושא בתוכו הרבה יותר מידע פנימי, מאשר ספר אלקטרוני. לכן עד היום, כאשר אני מתכונן ללימוד אני קורא בספר רגיל.

כמובן שאתה יכול לומר שמלכתחילה הספר היה איזה שהם בלוקים או אבנים שעליהם סיתתו את האותיות הקדמוניות. נכון. אבל זה לא חשוב העיקר, שזה מודפס.

עבורנו במושג ספרי מקור הכוונה היא בראש ובראשונה, לספרי מקור של בעל הסולם ורב"ש. צריך שהם יהיו במקור, אפילו בעברית, להשתדל לקרוא אותם ואפילו סתם להתבונן בהם, עד שמתרגלים לאותיות, לטקסט. זה לא פשוט, אני יודע את זה מניסיון אישי.

פרט לכך, יש לנו תרגומים נהדרים לשפה הרוסית של כל ספרי המקורות. צריך שהם יהיו אצלכם ותקראו בהם באופן שיטתי כל פעם מחדש מהתחלה ועד הסוף, יחד עם הלימוד שלנו.

בשיעורי בוקר אנחנו לומדים רק לפי ספרי מקור של בעל הסולם ורב"ש, והספרים שלי הם רק כהשלמה. בשום אופן איני מעמיד את עצמי בדרגה שלהם. אבל כאשר יש זמן פנוי, אז אתם יכולים לקרוא גם אותם.

אני ממליץ לקרוא במיוחד את הטוויטר שלי. למרות שבזמן האחרון הוא הופך להיות יותר ויותר מכוון לקבוצות שלומדות באופן ישיר איתי ומתקדמים בצורה רצינית, בכל זאת כדאי לקרוא את זה.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 21.04.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest