דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ספר הזוהר – המפתח לכניסה לעולם העליון

ספר הזוהר – המפתח לכניסה לעולם העליון

מיכאל לייטמן

על פי חכמת הקבלה חמש העולמות המפרידים בנינו לבין הכוח העליון נמצאים זה תחת זה. כמו כן, כל שקיים בעולם העליון ביותר מוטבע בכל אחד מהעולמות התחתונים ממנו, ויורד דרכם עד לעולם התחתון ביותר – העולם שלנו.

השוני בין כל העולמות אינו בפרטים שנמצאים בהם, אלא בחומר של כל עולם: ככל שהעולם גבוה יותר כך החומר שלו רוחני (משפיע) יותר, וככל שהעולם נמוך יותר – כך הוא חומרי יותר (מקבל, אגואיסטי).

מאחר והפרטים הנמצאים בכל העולמות זהים, אנחנו יכולים להשוות ביניהם ולנסות לדמיין לעצמנו את השינויים שבחומר, שברצון, ולרצות בשינוי הזה.

ייחודיות ספר הזוהר טמונה בכך שהספר הזה יוצר עבורנו פרויקציה (היטל) של העולם הרוחני על העולם שלנו.

ספר הזוהר מביא בפנינו סיפור רווי בפרטים על העולם הזה, ובמקביל גם על מקורו בעולם העליון – ואנחנו נכנסים אל תוך תמונה של עולם, המלובש על עולם אחר.

כך אנחנו מוצאים את עצמנו בין שני עולמות – בין מה שאנחנו מסוגלים להבין מהסיפור מתוך עולמנו, לבין מה שאנו משתדלים לתאר לעצמנו בתמונה עליונה יותר.

תמונות אלו נבדלות זו מזו בכך שבעולמנו התמונות ויזואליות – אנחנו רואים, מרגישים ומבינים אותן, ואילו בעולם הרוחני התמונות איכותיות – הן מתארות תכונות, כוחות, רצונות וכוונות.

אם אדם השרוי בין שני העולמות ועדיין אינו מזהה את העולם העליון משום שאין לו כלי קליטה רוחני, כל הזמן משתדל לדמיין את עולם עליון במקום העולם הזה, הוא מתחיל לחוש במקצת בגילוי כלשהו.

כך הוא מתקרב ללידתו הרוחנית, ללידתו בעולם הרוחני.

זהו ייחודו של ספר הזוהר. פעם הוא מקרב ופעם הוא דוחה את האדם, וכך, באמצעות התנודות הקבועות הללו, הוא מקרב את האדם לעולם העליון, אל העולם הרוחני הראשון שנמצא מעליו.

הספר המיוחד הזה מבצע את אותה הפעולה גם עבור אדם שכבר נמצא במדרגה רוחנית מסוימת ורוצה לעלות למדרגה עליונה יותר. הוא פועל כך על פני כל 125 המדרגות.

לכן, בזמן הקריאה בספר עלינו להשתדל לתאר בצורה הכי נכונה שאפשר "מה באמת מסתתר" במדרגה העליונה יותר מאחורי כל מילה, כל פעולה, שעליהן מספר ספר הזוהר.

ההשתדלויות הללו מאפשרות לנו להרגיש את העולם העליון. ההבנה מגיעה לאחר ההרגשה. ולעת עתה, בזמן הקריאה מתחילים להיווצר בנו חושים עליונים המותאמים לכל אחד מהחושים שקיימים בגופנו. כך אנחנו נכנסים מעולם אחד למשנהו.

רשומות קודמות בנושא:
האופן שבו יש לקרוא את ספר ה"זוהר"
רבי שמעון ותשעת תלמידיו
סודו של ספר ה"זוהר"

One comment

  1. שלום

    איני מוצאת דרך אחרת להגיע אליכם ולכן אפנה דרך אפשרות לתגובה

    אני מקבלת ממכם לינקים של שיעורים ,ע"פ בקשתי  וחוץ מכניסה לאתר ,אני לא מצליחה לפתוח את הלינקים המצורפים אשמח לקבל עזרה בברכה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest