דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ספרים עם רמזים רוחניים

ספרים עם רמזים רוחניים

אנחנו התרגלנו לספרות בצורתה המסורתית. ישנה ספרות יפה, ספרי הרפתקאות, מדע פופולרי וכן הלאה. באופן כללי אני רוצה לשאוב משם מידע כלשהו או התרשמויות.

לעומת זאת, ספרי הקבלה פועלים אחרת לגמרי. ספר קבלה, הוא אמצעי, מתאם, שבעזרתו אני יכול להתחבר למחבר של הספר. בדיוק כך עליי לראות את ספרי המקובלים, כי הם עוזרים לי להתחבר למערכת הרוחנית הענקית, המלאה באור אין סוף, ובבורא שממלא אותה.

המערכת הזאת מורכבת מהנשמות, מהרצונות המתוקנים של ענקי הרוח, אשר בעזרת מאמצים גדולים הגיעו להשתוות הצורה עם הבורא, והם אלה שמחזיקים את גילויו בתוך הכלים שלהם, הרצונות שלהם. והיו גם כאלה שהעבירו מהם אליי "צינור" דק, ערוץ, שדרכו אני יכול להתחבר איתם ולקבל משם התפעלות, ידיעות, תיקונים, את כל מה שיעשה אותי שייך למערכת הזאת.

לכן, הקריאה בספרי המקובלים שונה מקריאה בספרות אחרת. לכן, הספרים הללו נקראים בדרך כלל "תורה", כי בהם טמון המאור המחזיר למוטב. יש בהם כוח מיוחד, ואני אוכל לקבל אותו בתנאי שאני מצפה לשינויים, שאני רוצה להיות כמו מחבריו של הספר.

ואם אני רוצה לקבל משם רק ידע ומתייחס אליהם כמו ליתר הספרים, אז אני מזלזל במאמצים של המקובלים וכתוצאה מזה נגרם נזק רב. ובכלל, גישה כזאת אינה מביאה תועלת לאף אחד, כולל אותי.

ובכן, חשוב מאוד להתחבר למורשת המקובלים, לנצל את ההזדמנות לחיבור שהם השאירו לי. וכאן הכול תלוי בכוונה הנכונה. אם אני מחפש בתוך הספרים שלהם בעזרת השכל "הבהמי" שלי כל מיני חכמות כדי לשפר את החיים בעולם שלנו, אז זאת גישה פסולה לחלוטין שנקראת "סם המוות". עדיף לא להתחבר בכלל, מאשר להתחבר בצורה כזאת.

ואם מתחברים, אם מתחילים לקרוא את הספרים, אז רק לראות בהם את "סם החיים", כאשר אני פותח את עצמי ומוכן לקבל את מה שהם נועדו לספק לי. שום תחבולות ותירוצים, אלא כל מה שנותן העליון הכול לטובה. כך אני מתקדם, מה שנקרא ב"אמונת חכמים".

זהו תנאי לא פשוט, אך הכרחי. הכוונה שלי קובעת את ההבדל בין "סם החיים" ו"סם המוות", בין "עטלף" שחי בחושך ל"תרנגול" שקורא עם השחר. ואם אני לא שומר על הגישה הנכונה, אז אני יכול לדרוך במקום או יותר גרוע, לחזור לאחור. גם אם אני הקדשתי לכך את כל חיי, וטעיתי בדבר העיקרי, אז הם יעברו ללא תועלת, ויותר מזה, אני אפול ל"קליפות", וכדי להתנקות מהן יידרשו מספר גלגולים.

לכן, אדם צריך לבדוק את עצמו כל הזמן בדרך הרוחנית.

שאלה: מה עליי לעשות עם המוח והלב הגשמיים שלי כדי להתחבר ל"מתאם" הזה, שנקרא "ספרי המקובלים"?

תשובתי: צריך להתבטל בפני הקבוצה והמורה, זה האמצעי שמאפשר להתחבר למחבר. על ידי ביטול עצמי בפני הקבוצה והמורה שמנהל את הקבוצה, אדם מתחבר ל"שקע" ומתחבר למקובל שכתב את הספר. הקבוצה משמשת בתפקיד של "מתאם" ביניהם.

בכלל, מושג ה"קבוצה" מסמל את המתאם בין הבורא לאנושות.

מתוך שיעור על פי ה"מאמר לסיום הזוהר", 30.01.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הספרים שבהם נמצא האור
הספרים המיוחדים האלה…
הידע מועבר בשרשרת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest