דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הנחש לא יופיע סתם כך

הנחש לא יופיע סתם כך

שאלה: מה בדיוק נכנס לתוך 1% של הרצונות, שאותם האדם לא יכול לעבד בעצמו, בהימצאו מתחת ל"מחסום"?האם זהו "לב האבן", "הנחש"?

תשובתי: אנחנו לא מבררים אבחנות כאלה לפני ה"מחסום", לפני הגבול הרוחני. לפניו אנחנו לא רואים כלום, אין לנו שום הבנה, הכרה, היכן נמצא "הנחש" והיכן לא. תאמין לי, שדווקא ברצונות ובמחשבות הכי טובים וזכים שלך, איפה שנדמה לך שאתה אוהב ודואג במסירות לאחרים, שם נמצא הנחש.

כמו בהיסטוריה בזמן גלות מצרים, הנחש אינו מתגלה בקרב פשוטי העם, לא היהודים ולא המצרים. רק משה, פרעה, בורא וכמה מחרטומי מצרים, היועצים והמקורבים לפרעה, רואים את הנחש. רק ביניהם מתגלה הנחש, שהופך למטה, ושוב המטה הופך לנחש רק כאשר אדם משיג כאלה מדרגות גבוהות.

סתם כך הנחש לא יופיע, אלא רק נחשים קטנטנים מדרגת החי. ואילו הנחש האמיתי, כמו שנאמר, הוא הולך על שתי הרגליים, כזה עוד לא פגשת. רק במדרגות עליונות מתגלה המהות של הנחש. דרוש אור חזק מאוד כדי לגלות לנו עד כמה הרצון לקבל שלנו הוא מנוגד לאור. האור צריך לגלות את כל העמקות האין סופית והעוצמה של האהבה וההשפעה שלו, כדי שכנגד כל זה אנחנו נרגיש איך הטבע האגואיסטי שלנו מנוגד לזה.

הנחש האמיתי שהולך על שתי רגליים מתגלה רק לאחר ה"מחסום", ועד אז, בזמן ההכנה, רק נחשים קטנים נושכים אותנו. כל פעם, כאשר משהו מפריע לך ודוחה אותך מחיבור עם החברים, מאיחוד, משיתוף, מכוונה נכונה, זה התגלות של האחים הקטנים של אותו הנחש, השרצים, והם אלה שאוכלים אותך, כמו תולעים.

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות", 29.01.2013

ידיעות קודמות בנושא:
היכרות עם בעל הבית של הנחש
כשמתגלה הנחש
הבורא, פרעה ואני ביניהם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest