דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סעודה שמחייה את הגוף ואת הנפש

סעודה שמחייה את הגוף ואת הנפש

סעודה זאת פעולה מאוד חשובה. בתלמוד יש סיפור שבו מסופר איך קבוצה של תלמידים שאיבדו את מוריהם ערכה סעודה לזכרו. ופתאום הם גילו שהם לא יכולים לערוך את הסעודה, לא מסוגלים לומר ברכה, מפני שאין להם מספיק כוח לזה, שמגיע מהעליון.

בסעודה נוכח הכוח העליון, כי היא תואמת לקבלת המאור המחזיר למוטב, אור שמחייה את הגוף ואת הנפש. לכן הסעודות שנערכו אצל הרב"ש עברו בשתיקה מוחלטת. אסור היה לדבר זה עם זה. כל אחד היה צריך להתרכז בתוך עצמו ולדבר עם עצמו.

קיים סדר מאוד קפדני שמכוון כולו לעבודה פנימית. באוויר שרר כזה מתח, שהאדם נאלץ ללוות בכָּוונה כל פירור של אוכל שנכנס לפה. אם אחרי הסעודה הוא היה רוצה להיזכר מה אכל, אז היה לו קשה מאוד לענות על השאלה הזאת. לאוכל כביכול לא היה שום טעם, כי את הטעם קיבלו מהמצב עצמו ולא מהאוכל.

אנחנו לא מסוגלים לקיים את אותם התנאים, מפני שבסעודה נוכחים נשים וילדים, אבל בכל זאת צריך להשתדל עד כמה שאפשר. החברה שלנו מיוחדת, משתוקקת למטרה רוחנית, לכן בואו נתחיל להתרומם במקצת.

אני רוצה להודות לכל החברים שעסוקים עכשיו בהכנה לכנס, ולאחל לעצמנו לפתור את כל הבעיות שמופיעות בדרך אליו. אתם צריכים להרגיש את עצמכם גדולים. בינתיים עדיין לא מובן ולא מורגש מי אנחנו באמת. אבל כאשר זה יתגלה, אתם תבינו שאתם נמצאים במרכז של כל הבריאה, וכל הדורות הקודמים של המקובלים, ובכלל של האנושות כולה, מסתכלים עליכם בציפייה למה שאתה עושים עכשיו, איך להטות את העולם לכף זכות.

מתוך שיחה בסעודה 17.01.2014

ידיעות קודמות בנושא:
סעודה: רגע של הרהורים פנימיים
תנצלו כל הזדמנות!
שתיקה רועמת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest