סם המוות או סם החיים

מיכאל לייטמן

שאלה: בכל ספר עיון רפואי או בדף הוראות לתרופה כתוב, באילו מקרים אסור להשתמש בתרופה או שהשימוש בה אפילו מסוכן. האם גם בספרי קבלה קיימים איסורים?

תשובתי: בהחלט! ב"הקדמה לתלמוד עשר הספירות" כתוב, שהתורה (כך גם חוכמת הקבלה) יכולים להיות או "סם החיים" או "סם המוות".

אומרים, שכל תרופה היא רעל, אבל לא כל רעל זה תרופה. כל התרופות מיוצרות על בסיס רעלים, אחרת הן לא היו מרפאות. רק בעזרת רעל אנחנו יכולים להיתקן, מתוך שהופכים את הרעל לתרופה, כאשר לוקחים מהרעל מנות מיוחדות כנגד הרע הכלוא בתוכנו.

עיקרון זה נובע מיסודות הטבע, לפי חוק ההתפתחות: "מלאך המוות הופך למלאך קדוש". אותו העיקרון מנוצל גם ברפואה. לא לחינם הנחש, המתפתל סביב כוס עם תרופה הוא הסמל לריפוי. זה לא סתם דמיון של מישהו, אלא יסוד כל הטבע.

את אותו הדבר אומרת חוכמת הקבלה: אתה חייב להשתמש בספרי הקבלה כבספרי הדרכה – אמצעי כנגד האגואיזם שלך, כי האור  הכלוא בספרים אלה, מתקן ומחזיר למוטב, למקור.

אם אתה לא מקבל את הספר, כאמצעי כנגד האגו שלך, כדי לתקן את עצמך, אז הלימוד מתפתח בתוכך לגאווה, לביטחון, לדרישת שכר, בעולם הזה ובעולם הבא – ובאופן זה נהפך ל"סם המוות", כלומר, אתה נהפך לאגואיסט יותר גדול, ורוצה לחייב את הבורא  שישלם שכרך.

בעל הסולם כותב ב "הקדמה לספר הזוהר" באותיות סט – עא, שדווקא ביחס הלא נכון לתורה ולחוכמת הקבלה המקור של כל הצרות שבעולם ניסתר.

מתוך שיעור "תורת הקבלה ומהותה", 12.11.2009

רשומות קודמות בנושא:
האנציקלופדיה של הריפוי הרוחני
ספר הוראות בדרך אל האור

3 comments

  1. ולכן נסגרה האוניברסיטה של הפילוסופיה. ובכל זאת נשאר תפקיד הנחש לגלות.

  2. וכמובן ,יש להקפיד בתחילה על מינון {המידה המדויקת בין ימין ושמאל}מתאים ואחכ'אתה מחוסן- המידות כבר יוצאות מאלוקים.

  3. לפני כמה שיעורים אמרת שאנחנו צריכים לדרוש שכר על כל פעולה בכיוון של השפעה. שאם היינו דורשים שכר על כל פעולה של לימוד/חיבור/יגיעה היינו כבר בגמר תיקון.

    מה ההבדל בין השכר במקרה הזה לשכר האגואיסטי שתיארת כעת?

    תודה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest