דף הבית / המשבר ופתרונו / סין היא האשמה העיקרית במשבר

סין היא האשמה העיקרית במשבר

דעה: החיפוש אחרי האשמים שעוררו את האסון הכלכלי הגלובלי, הוא עיסוק מרתק ושימושי של כלכלנים מכובדים רבים.

בגלל ה"בום" התעשייתי והשליטה הקפדנית על ההכנסות במטבע החוץ של התאגידים, סין צברה רזרבות מט"ח עצומות, שהושקעו בניירות הערך בארה"ב ואירופה.

סין הציפה את השווקים הפיננסיים במדינות המפותחות בכסף, והדבר הוריד את שיעורי הריבית על ההלוואות לרמות שיא. כתוצאה מכך, המערכת כולה התנפצה בסתיו 2008.

בתחילת המשבר הכלכלנים היו מודאגים מהגדלת כוח הקנייה של הקרנות הריבוניות של סין ואיחוד האמירויות הערביות. היה ברור, שאם סין תמשיך באותה המהירות לצבור רזרבות, אז תוך 10 שנים היא תוכל לקנות את כל החברות האירופיות הנסחרות בבורסה.

עשרות מיליארדי דולרים מהרזרבות של סין נהרו לשוק אג"ח האמריקאי, וכתוצאה מכך, השיעורים נפלו לרמות הנמוכות ביותר.

הדבר נהיה לזרז של הבועה בשוק הנדל"ן. בחודש ספטמבר 2008 המערכת כולה קרסה.

מישהו היה צריך לשלם עבור הטבות המס של בוש, ההלוואות לציבור וההוצאות על שתי המלחמות שניהלו ארצות הברית. ה"מישהו" הזה – זאת סין. נהיה קל לקבל הלוואות, הן היו זולות, וסין, שהציפה את השוק האמריקאי בכסף זול, שילמה אותן.

דווקא בגלל גודל הכלכלה והרזרבות שלה, סין הייתה יכולה להשפיע משמעותית על המערכת הפיננסית של ארה"ב – הסינים, שרצו להבטיח לעצמם זקנה מכובדת, לא במתכוון הכניסו את הכלכלה העולמית למשבר.

התייחסותי: האשמה במשבר היא תאוות הבצע הטבעית האגואיסטית חסרת הגבולות, אשר, בסופו של דבר, מובילה למותה של ההתפתחות האגואיסטית והמעבר, על ידי סבל או במודעות, להתפתחות דרך איחוד:

  • צריכה מאוזנת לגוף,
  • מילוי בלתי מוגבל של הצרכים האנושיים (הרוחניים והתרבותיים), עד להרגשת העולם העליון.

ידיעות קודמות בנושא:
הסינים קונים ערים אמריקאיות
המשבר ילמד אותנו להתקרב
התאגיד המדיני של סין הוא הבעיה של הכלכלה העולמית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest