דף הבית / משבר עולמי / סיכויי התפתחות של חברה גלובאלית

סיכויי התפתחות של חברה גלובאלית

דעתו של נ. מואיסייב, מתמטיקאי, איש האקדמיה של RAN: אני פוחד, שאנחנו עומדים על סף תקופת ימי הביניים, חוסר הזמן זורק את האנושות אחורה במאות שנים, בכך שגוזר עליה גזר דין של צער ודם. נדרשים מאמצים אינטלקטואליים עצומים, כדי לא לפסוע מעליו. הפוטנציאל האנושי, הטמון על ידי המהפכה הניאוליטית, למעשה מיצה את עצמו. האנושות מגיעה לנקודת מפנה של ההתפתחות שלה.

משבר הומניטארי, סוציאלי, השׂכלתי וחינוכי
זהו המשבר היותר מסוכן מכל מכלול המשברים העכשוויים. למרות שלא מדברים עליו. בית הספר הגבוה בעולם כולו הופך להיות דומה למגדל בבל, שבוניו לא הבינו זה את זה. גל של בורוּת, במיוחד במבני ניהול, הופך בהדרגה לצונאמי, שמסוגל למחות את השאריות של ההשׂכלה והתרבות.

המשבר הוא גלובאלי
התפתחות המדע והטכנולוגיה רכשה אופי חדש. זו כבר אינה מהפכה מדעית–טכנולוגית. מהירות התחדשויות ושינוי המבנה הטכנולוגי, מזמין את שינוי תנאי החיים וההישׂרדות, לא רק לבני אדם פרטיים אלא גם לכל האומות.

נחיצות בהשׂכלה גלובאלית
החברה לא יכולה לשׂרוד ללא הכרת, ידיעת, אותו הבית שבו היא מתגוררת, כלומר ללא ידיעה על העולם הסובב. אך הם מאבדים כל עניין, אם החברה לא יכולה להתאים את ההתנהגות שלה לחוקי העולם הזה ותוצאותיו. לנוכח העוצמה העכשווית של האנושות ומורכבות היחסים ההדדיים של הטבע והאדם, כל המאמצים של בני האדם באמת צריכים להתבסס על המציאות הזאת.

משבר אקולוגי
יתברר כמקום לטיהור האנושות, ויוכל להביא את האנושות לחידוש מוסרי.

ידיעות קודמות בנושא:
השקפת עולם אנטי משברית "נטורליזם סוציאלי"
גלובליזציה – קצת יותר ממה שחשבתם
גלובליזציה: בהתאם לנסיבות המשפחתיות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest