דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סור מרע ועשה טוב

סור מרע ועשה טוב

laitman_2009-08_2934_70.jpg

שאלה: מדוע כאשר אתה מבין את הסיבה של הצרות והאסונות, הם אינם פוסקים?

תשובתי: סימן שעדיין אין הבנה! הבנה זו השגת הסיבה והמקור; מהיכן שבאות המכות האלה – מהאגואיזם שלי. למה הן באות? – כי אני מנוגד לבורא!

מה עליי לעשות? – לדרוש את האור המקיף, כדי שבעזרתו אוכל לרכוש את תכונת ההשפעה ולהשיג קשר עם הבורא, שזו הייתה מלכתחילה המטרה.

כלומר, אני מחויב לעבור כמה שלבים. עשר ספירות דאור ישר מזמינות בנו עשר ספירות דאור חוזר, אשר מורגשות ככאב כבר מהספירה הראשונה, מלכות.

כאשר מלמעלה מגיע אליי האור ונחבט במלכות, לאחר תשע הספירות הראשונות, אני מרגיש זריקה, מכה, רוע. ואת הרע הזה אני אחר כך חייב להפוך לתגובה נכונה, לתשע ספירות דאור חוזר. כלומר אני צריך להבין, שהרע הזה הגיע אליי לא מהבורא, אלא מהרצון האגואיסטי שלי, המנוגד אליו. אבל למה אני מנוגד אליו, האם זה לא הוא שברא אותי כזה?

אני חייב להבין למה הוא ברא אותי באופן כזה, ומה עליי לעשות עם זה – להתעלות מעל לאגואיזם שלי, להתחבר עם אחרים, להשיג את צורת הבינה, כלומר לעלות ממלכות לבינה.

אבל לשם מה? – כדי לרכוש את תכונת ההשפעה במידה השלמה, כדי שמלכות תיכלל בבינה וכאילו תיעלם שם, ותכונת ההשפעה תשפיע עליי ותמלא אותי, כדי שאני כולי אמצא בתוכה.

אבל זה עוד לא הכל! לאחר מכן, צריך להעלות אותי עוד יותר למעלה, מהבינה אל הכתר, בכדי שאני אשיג את ה-"לקבל על מנת להשפיע", עד שאני לגמרי אתמזג עם הבורא.

זאת כל המטרה! לכן דווקא בגלל זה אני מקבל עכשיו את המכה הראשונה במלכות, שאותה אני מרגיש ככאב, בכדי שאוכל להשיג את הכתר.

כל התהליך הזה צריך להתרחש בתוכי בפוטנציאל, לפי החלטתי האישית, במלכות דאור ישר, כלומר בכתר דאור חוזר, בתגובה הראשונה ביותר של הנברא לכיוון הבורא.

את כל זה עליי לברר, להבין, להחליט, כדי שאחר כך תתעורר בי הבקשה: "תן לי כוח לבקש!". כי הרי אפילו את זה אין לי…

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 08.02.2010

רשומות קודמות בנושא:
והרע יהפך לטוב…
לא כדאי שצירי הלידה ימשכו 6,000 שנה
חיים תחת הרדמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest