סוף עידן הנפט

Laitman_2011-02-03_3787_w.jpg

ידיעה: מלכתחילה נקבעה משימה ליצור מקור אנרגיה חדש מקיף (אוניברסלי), שיהיה זול בצורה מרבית. זו הסיבה שהמדענים השתמשו ביסודות הנפוצים ביותר על פני כדור הארץ, הפחמן הדו חמצני והמימן.

פותחו ננו חומרים (ננו, מידה 10−9 של מטר) ייחודיים בתור זרזים של תהליך ייצור מקור האנרגיה. תהליך הייצור של "דלק ירוק" התברר לא רק כנקי לחלוטין מבחינה אקולוגית, אלא גם זול יותר משאיבת נפט וזיקוקו.

המימן מופק ממים שמעורבבים לאחר מכן עם פחמן דו חמצני שמופק מהאוויר. את התערובת ממקמים בכור עם ננו זרז מוצק. ביציאה מתקבל נוזל אורגני אנרגטי וגז. המשאבים של חומרי הדלק המשמשים לייצור אינם דורשים עלויות גבוהות.

את הדלק שנוצר אפשר מייד להגיש במקום נפט לבתי הזיקוק. אפשר לייצר אותו שם במקום, דבר המבטל את הצורך להשיג חומרי גלם ולשאוב אותו אלפי קילומטרים, כפי שזה קורה עכשיו.

התוצר שהתקבל כבר נוסה בהצלחה על מכוניות עם מנועי גז ודיזל ואפילו על מטוסים. ההישג החדש אינו מסב כל נזק למנועים. את הפיתוח המסחרי של מומחים ישראלים מתכננים להרחיב בערך בעוד כחמש שנים.

תגובתי: הטבע הכין לנו עתודות בלתי נדלות של אנרגיה ושפע, אבל אנחנו נהיה מסוגלים לסגל ולקלוט אותם בתנאי של התנהגות "נכונה" שלנו. אחרת הרע של האדם לא יאפשר לו, כרגיל, ליהנות מפרי עמלו ומהאפשרויות שמוצעות על ידי הטבע.

ידיעות קודמות בנושא:
הנפט ברוסיה יגמר בעוד 15 שנה
הנפט הזול והגלובליזציה יגיעו לקיצם בבת אחת
משבר האנרגיה ופתרונו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest