דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סולידריות עם האור

סולידריות עם האור

שאלה: ישנם מומחים, וביניהם גם פסיכולוגים, שכבר מבינים שטבע האדם הוא רע. ובכל זאת כמעט ולא שומעים את הדעה הזאת…

תשובתי: הבעיה היא אחרת: הם אינם מבינים שזה מקור כל הבעיות שלנו. הם רואים שטבע האדם הוא רע, אך הם אינם קושרים את זה עם כל מה שקורה לנו בחיים. הם סבורים שהחיים שלנו רעים בגלל כל מיני סיבות אחרות. נקלענו למצב רע, וגם יש לנו טבע רע, אבל הם אינם רואים שהאחד נובע מהשני.

שאלה: דיברתי עם פסיכולוגית אחת שסבורה שכל אדם, ברגע שהוא מגיע לשלטון, ינהג בדיוק כמו כל האחרים, מפני שיש לו את אותו הטבע הרע.

תשובתי: היא צודקת. אנחנו רואים שזה קורה לכל המפלגות והמנהיגים שמגיעים לשלטון בכל העולם. למען האמת, זה אפילו לא נובע מהטבע הרע, אלא מהעובדה ש"לב שׂרים ומלכים ביד השם". כולם מקדמים את אותה מחשבת הבריאה.

ולכן, לא משנה מי הם יהיו, הכול תלוי בנו. אם נצליח לשנות את הטבע הרע שלנו, לפחות במקצת, נגרום לטוב. אין אפשרות אחרת. מה אפשר לעשות עם הרצון לקבל הרע? – צריך לקדם אותו קדימה על ידי המכות, מכה אחרי מכה. הכוחות האלה מופעלים דווקא כדי לקדם את הרצון לקראת הטוב. אלו כוחות שמפתחים אותנו ופועלים על בסיס קבוע. במילים אחרות, זהו האור שלוחץ עלינו מכל הכיוונים.

אז מה אני יכול לעשות? – רק דבר אחד: אני יכול לשנות את הרע שלי לטוב, לפחות במקצת. ואז אהפוך להיות דומה (∾) לאור וארגיש, שהוא מקדם אותי בטוב.

אם כך, האור נשאר קבוע, שלבי ההתפתחות שלי גם כן נשארים קבועים, ורק אני בעצמי משתנה לטובה, כמו ילד שמסכים עם הלחץ שמפעילים עליו אבא ואמא. אני מבין שזה רק לטובתי, ואז משתנה התגובה שלי, משתנה ההתרשמות שלי מהתהליך שאני עובר: אני פוסע לתוכו באופן מודע, בהבנה ובהרגשה, אני נמצא בסולידריות עם אותם הכוחות שמפתחים אותי. וזה כל מה שנדרש: להשתדל להפוך לפחות טיפה מהרע שלי לטוב.

למעשה, גם לזה אני לא מסוגל, וגם על זה אני מבקש עזרה מהאור המחזיר למוטב. הרי האור הוא הכוח הכללי של הטבע, שכל הזמן מוביל אותי קדימה. אבל אני בעצמי יכול להזמין מצידו איזושהי הארה קטנה שתשנה אותי. אך בסך הכול, התמונה הכללית נשארת זהה.

מתוך שיעור על מאמר שבעל הסולם פרסם בעיתון "האומה", 29.08.2011
ידיעות קודמות בנושא:
דרך רצופה בטעויות
הקו האדום: זהירות – אדם!
לא כדאי לחכות לחסדי הטבע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest