דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סוכריות – זו אינה השיטה שלנו

סוכריות – זו אינה השיטה שלנו

שאלה: האם אנו צריכים מסך שיאפשר להיפטר מכל התענוגים, אשר הוכנו על ידי הבורא?

תשובתי: לא. מטרת הבריאה היא להגיע לטוב וליהנות. אך ליהנות מתענוגים בלתי מוגבלים, אשר אינם קיימים בעולמנו. בשכבה הדקה הזאת של המציאות אנחנו נשארים "בהמות", ואילו אנחנו צריכים לעלות לדרגת האדם, היכן שנטועים וקיימים תענוגים אין סופיים. אז, כשנפתח לרווחה את כלי ההשפעה, אנחנו נהנה ללא הגבלות.

מטרת האדם היא לא לסבול, צריך להבין שאם כעת אנחנו חווים ייסורים בעולם שלנו, זה רק כדי שהם ידחפו אותנו לתענוגים האמיתיים. הרב"ש מביא בתור דוגמה את האבא, אשר גורם לפיטורי בנו מהמפעל, כדי שהוא לא יישאר שם לכל חייו אלא יתקדם הלאה. כשנתקלים במשהו לא נעים, איננו מרגישים שבעצם מחנכים אותנו כמו את הילדים הקטנים. אין דרך אחרת. לא ניתן כל הזמן לפתות אותנו בסוכריות, כי אז הן תהפוכנה למטרה היחידה שלנו. ואילו ללא הסוכריות אנחנו מחכימים, מתחילים להעריך את המצב ולהתמצא בו.

הודות לסביבה ולשיטת התיקון אתה תמיד מבין את מה שמתרחש איתך, מסכים עם תוכנית הלימוד ועובר את השלבים שלה מרצונך הטוב.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 12.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
על סף מדרגת האדם
טעם האמת

One comment

  1. להרגשתי,המכות כן דוחפים אותנו לכיוון המטרה,כמו ילד קטן שקרה לו דבר לו נעים והוא רץ לאמא,כך אנחנו רצים לתוך הקשר שלנו לסביבה הרוחנית ששם נמצא הבורא,למרות שלא נוח להודות בזה.לגבי תענוגים,הבורא יודע בדיוק מי זה הנברא,כשמגיע תענוג קצת יותר מהרגיל,הנברא רוצה לבלוע אותו,אפילו שיכול להתפוצץ מזה..
    מכאן הדבר המיוחל הוא לכלי אחר,בלי שום קשר ודאגה לעצמי. תודה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest