סוד שם הבורא

"ונבחנה פתיחת האורות של ד' האותיות יקר"א, לקריאה ולהזמנה אל משה, שיבוא לאוהל מועד." (ספר הזוהר עם פירוש "הסולם", פרשת "ויקרא", סעיף 16).

הבורא מתגלה בשם בן ד' אותיות. מאחר והרצון שלנו מורכב מד' בחינות, אז התיקון ההדרגתי שלו – מהבחינה הכי מוארת ועד לבחינה הכי אגואיסטית השחורה, זוהי ההתגלות ההדרגתית של אור הבורא שמתקן את כל הרצונות שלנו וממלא אותם. כך מתגלה בנו השם של הבורא, כלומר, הבורא מתגלה בנו.

השגת הבורא נעשית לפי ד' אותיות, לפי ד' דרגות תיקון האגו. בתורה מדובר על השם של הבורא שלא ניתן לבטאו ושמהווה סוד רק עד שהאדם מגלה אותו בתוכו, תגלו והסוד יהפוך לגלוי.

השם הזה אינו מבוטא מפני שאי אפשר לא לכתוב ולא לבטא אותו, כי הוא מתגלה בתוכנו. וזו כל הבעיה של האדם. כמו שנאמר: "אם הנעורים היו יודעים, ואם הזקנה הייתה יכולה".

מה שמשיג כל אחד מאיתנו, הוא אינו מסוגל לספר או להראות לאחר, מפני שלאותו אדם שלו הוא רוצה להעביר את זה צריכות להיות אותן תכונות תואמות.

לכן האיסור על ביטוי שמו של הבורא זה לא טאבו, אלא חוסר היכולת להעביר במילים את התחושות הרוחניות. אפשר לבטא בלי סוף את השם שלו, אבל זה לא יגיד דבר לאף אחד.

לכן מהסיבה הזאת רוב ספרי הקודש היו נסתרים מהאנושות כדי שבני האדם לא יתבלבלו בהם לחינם. עכשיו, כאשר האגו שלנו הבשיל ויכול פחות או יותר להשתמש בצורה נכונה בספרים האלה כדי לתקן את עצמו, אז הם התגלו לעולם.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 24.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
לא תשא את שם אלוקיך לשווא
כבד את אביך…
השמות הקדושים של ההשפעה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest