דף הבית / כללי / סוד קריאת התורה

סוד קריאת התורה

שאלה מהבלוג: הודות לסרטוני הווידאו והספרים שלך, אני מקבל המון התרשמויות. אבל אני לא בטוח שאני מבין אותם נכון. אהיה אסיר תודה, אם תצביע על הטעות שלי בחשיבה. סוד קריאת התורה או טקסטים דומים אחרים, הוא בריכוז מקסימלי ובריכוז תשומת הלב. האם זה מה שמביא להרגשת תענוג בלתי רגילה ממה שנקרא "האור העליון של הבורא"?

תשובתי: אני זוכר, שגם אני חשבתי כך: אקרא את התורה, אלמד אותה אפילו בעל פה, אחדור לעומקה וכך אבין מה בעצם נאמר בספר הזה. אחר כך, לאחר ייסורים רבים, הרגשתי שזו לא הדרך, שעליי לחדור לפנימיות של הספר. לא לדעת אותו בעל פה, לא לזכור תמונות, אירועים וסיפורים, אלא להבין את המשמעות הפנימית. מאחורי כל הדמויות, תיאורי המקומות, הפעולות מתכוונים לנסיבות ופעולות רוחניות אחרות לגמרי, למעלה מהעולם שלנו.

אז התחלתי ללמוד את חכמת הקבלה. הבנתי, שהתורה היא בעצם קוד, והמפתח אליו, זו חכמת הקבלה. והתחלתי להתעמק בה. מאז עברו בערך 45 שנה, ואני מתחיל במקצת להתמצא בתורה.

שאלה: מה שנקרא "האור העליון של הבורא", שטמון בתורה, נותן לאדם משהו כתוצאה מחדירה וקריאה פשוטה?

תשובתי: לא נותן שום דבר. אי אפשר להפיק משם אור.

שאלה: מה העצה שלך?

תשובתי: צריך ללמוד את חכמת הקבלה, המפתח לתורה, ורק אז תבין על מה מדובר בתורה. אין מוצא אחר. באופן כללי, התורה כוללת בתוכה הכול, אבל ללא המפתח, שמקנה חכמת הקבלה, לא תוכל לגלות דבר.

מתוך תוכנית טלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 5.9.2018

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest