דף הבית / חכמת הקבלה / מקורות ותקצירים / סוד הספרים הקדושים

סוד הספרים הקדושים

thumbs_svitok-2_100_wp.jpg

שאלה: במהלך ההיסטוריה כל הספרים הקדושים, שאין להם שום קשר עם העולם הגשמי, במשך שנים שימשו כמודל לחיים, כמודל תרבותי, ולצערי הביאו יותר ייסורים מאשר אור. האם זה קרה כתוצאה מטעות?

תשובה: יש לכך מטרה: לערבב את תכונות האגואיזם שלנו עם תכונות הבורא שמקולקלות בנו. אחרי ערבוב שתי התכונות המנוגדות הללו, נוכל לתקן את עצמנו על ידי משיכת האור המחזיר למוטב. טעויות קיימות רק בתפיסת המציאות שלנו, אבל לא במציאות עצמה!

שאלה: למה ספר הזוהר נכתב ונגנז לכל כך הרבה שנים? למה הוא נכתב כל כך מוקדם, אם לאנשים לא היה צורך בו?

תשובה: ספר הזוהר נכתב בזמן שהגיעו לעולמנו נשמות זכות שהיו בדרגת ההשגה ה-125, בתחילת הגירוש מהדרגה הרוחנית. משתמשים בו היום, בסוף הגירוש מהעולם הרוחני, אלה שמתחילים מדרגת השגה אפסית, הנמוכה ביותר, אבל כבר מבינים שאין דרך אחרת. על כך נכתב בספר הזוהר עצמו.

פוסטים קודמים בנושא:

One comment

  1. זהר בא/ הסולם/ויהי בחצי הלילה/ אות קח

    קח) פתח ר"ש וכו' : פתח ר' שמעון ואמר. ג] מי כה' אלקינו המגביהי לשבת וגו' פירושו, מי כה' אלקינו, שהוא ז"א, העולה ומתעטר להתישב בכתר עליון הק', שהוא בינה, שהארתו מעל כל האורות המאירים והכתרים והעטרות. כי כל המוחין שבעולמות, מן הבינה הם נמשכים. המשפילי לראות, היורד בספירותיו מכתר לכתר, דהיינו מקו ימין דבינה לימין של עצמו. מנזר לנזר, מקו שמאל דבינה לשמאל של עצמו. מהארה להארה, מקו אמצעי דבינה לקו אמצעי של עצמו. ממאור למאור ממלכות דבינה למלכות של עצמו. להשגיח בעליונים בשמים ובתחתונים בארץ. ז"ש, ד] ה' משמים השקיף על בני אדם וגו'.                                                                                           

    ג] (תהלים קי"ג) ד] (תהלים י"ד)

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest