דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סוד המעבר לחיים נצחיים

סוד המעבר לחיים נצחיים

הדבר העיקרי בשבילינו, זה לממש את עצמינו בעולם הזה בצורה נכונה. ולממש את הייעוד שלנו – זה להקריב את העולם הזה, כלומר, את כל האגו שלנו, את כל הדברים שאנחנו שואפים אליהם בעולם הזה, ולגרום לכך שהרגשת העולם העליון תהיה בשבילינו הדבר החשוב ביותר ושנוכל להחליף את העולם הזה לעולם העליון.

אף על פי שהעולם הזה לא נעלם, אנחנו כבר לא רצים אחרי כל מיני פיתויים ומילויים שהוא מציע, הם מפסיקים להיות מטרת הקיום שלנו. אנחנו רוצים להחליף את תפיסת העולם ולהשיג את המציאות העליונה.

כאשר אני מתכוון לעשות משהו, למה אני שם לב בהתחלה? – למה שחשוב לי ביותר. ולמה שלא חשוב לי אני לא מתייחס אליו, אני אפילו לא מרגיש. כמו שאומרים, חתול רואה רק את העכבר, ולא שם לב לעולם היפה סביבו.

לכן כל אדם רואה משהו אחר. כלומר, כל אחד רואה את העולם בצורה שונה, הרי סדר העדיפויות שיכול למלא אותנו, את הרגש שלנו, הוא שונה לכל אחד.

לכן אני חייב להגיע לרמה כזאת שאני אפסיק לשים לב על העולם הזה, על אף שיישארו לי כל כלי הקליטה שלו: הראיה, השמיעה, הריח, המישוש, הטעם. במקום כל זה אני אראה רק את תכונת ההשפעה, אהבה, קשר בין כל הפרטים. ואז אני אגלה את הבורא, משום שהוא הכוח המקשר היחיד של הטבע.

אבל בינתיים אני לא שם לב לקשר בין כל הפרטים של הטבע. אותי מעניינת פעולה הפוכה לחלוטין: לקחת לעצמי כמה שיותר. הנטייה האגואיסטית הזאת היא הפוכה מתכונת ההשפעה, קשר, הדדיות, אהבה, כלומר, מתכונות הבורא. ובגלל זה אני לא מסוגל לגלות את הכוח הזה.

לכן, אני חייב לעשות כל מיני פעולות שיכוונו אותי לחיפוש אחר כוח הקשר הזה, בדומה למדענים שרוצים לגלות אותו. אני עושה את אותו הדבר, הרי אני חוקר. וזאת לא דת, זאת חכמת הקבלה. לכן אני מחפש את הכוח האחיד הזה שמקשר, ממלא, ומניע את הכול למטרה אחידה, מההתחלה ועד הסוף על פי תוכנית מסוימת.

אני רוצה לדעת מה הוא סוד המוות, האם הוא קיים או לא. אם להסתכל על הנושא מנקודת מבט של חכמת הקבלה, אני כלל לא מבין מה זה מוות. האם זה שינוי של רצון אחד לרצון אחר? רצון לקבל לרצון להשפיע?

השאלה של חיים ומוות היא שאלה אקוטית, ובתת-מודע מדאיגה אנשים רבים. אפשר להסביר להם אותה רק בצורה חלקית, להשאיר אותה בסוד, כדי למשוך אותם קדימה ובזה לרמוז שכאן נמצא פתרון להתגברות על המוות ומעבר לנצחיות. זה ייתן לאדם אפשרות להבין את גדלותו של הקיום שלו.

היום אני תופס את העולם דרך הגוף הבהמי שלי, דרך חמשת החושים הקיימים אצלי. אבל האמת היא שהגוף אינו קיים, יש רק את חמשת החושים שנותנים לי את הרגשת העולם והרגשה עצמית בתוכו. בגישה כזאת די קל להתעלם מהעולם הזה. זה לא נורא אם אני לא אהיה בו, והוא בעצמו לא יהיה. הוא נעלם, וזהו.

יש לנו הזדמנות לצאת לקיום הנצחי, הרי, אין מוות, יש רק מעבר, החלפה של עשר ספירות. עכשיו אני נמצא בהרגשת הקיום שנקרא "עשר הספירות" המינימליות שלי. בתוכן אני מרגיש את העולם הזה: את עצמי ואת כל מה שמסביב.

נניח, בן אדם מת. מה זה מותו? מותו, פירושו, שכל עשר ספירות שלו מתרוקנות, ובמקום כתר, חכמה, בינה, זעיר אנפין ומלכות, או ראיה, שמיעה, מישוש, ריח וטעם, לא נשאר שום דבר. מה שנשאר זה מידע, מה שנקרא "רשימו".

ואחר כך ה"רשימו" הזה עובר לגוף ביולוגי אחר ומתחיל להתממש בו. מצטרפת אליו הנקודה הבאה, רמה חדשה של רצון (עביות), ומה שנקרא ה"אדם" גדל יחד עם הרצון הזה ומממש אותו.

ה"רשימו" מתפתח תחת השפעת האור, באותה הרמה, באותו המישור. זה יכול להימשך עד שהאדם בעצמו ירצה לעלות לרמה הבאה: או תחת השפעת המכות, משום שהאור יגדל אותו כל הזמן (אנחנו רואים מה קורה עם הדורות), או תחת השאיפה העצמית של האדם לעלות לרמה הבאה.

והעלייה לרמה הבאה פירושה, שבמקום לקבל מנה קטנה של האור שנקראת ה"חיים" שלנו, האדם מתחיל לקבל אור מיוחד שמפרמט אותו אחרת ומעלה אותו מתפיסה פנימית בעשר הספירות המינימליות לתפיסה חיצונית.

כמובן שאז בעיית הקיום העצמי נעלמת. הרי, אם אתה מחליף את האמצעי של התפיסה מעצמך ל"חוץ" ממך, אז "מחוצה" לך, זה הוא הנפח שקיים בצורה תמידית, אתה כאילו נמרח בתוכו והקיום שלך הופך לנצחי ואין סופי. עם זאת, נעלמת תחושת הנחיתות, התחושה שחסר לך משהו, כמו בחמשת החושים הנוכחיים. הרי, האור העליון יעבור דרכך לאחרים.

אם בעיית הקיום בעולם שלנו היא כל הזמן לשאוב, לקלוט פנימה את האנרגיה והמידע דרך העולם הזה, בעיית הקיום ברמה הבאה, העליונה יותר, היא להעביר דרכך את האנרגיה, את כוח החיות לכל העולם, וכל הזמן להרגיש שהעולם זקוק לך.

זהו זה. אין כאן שום בעיות עם החיים והמוות. אנשים צריכים להבין שבעיקרון, אין אפשרות אחרת, ומהדרך הזאת, מהמטרה הזאת אי אפשר לברוח. להיפך, עומדת לפנינו הזדמנות נפלאה של חיים נצחיים.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 20.11.2013

ידיעות קודמות בנושא:
רוח, שמתעלה מעל לגוף
היכן נמצא האלמוות?
סודות האלמוות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest