דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לרדת מהאלונקה ולהתחיל לרוץ

לרדת מהאלונקה ולהתחיל לרוץ

שאלה: מה האדם יכול לעשות כדי למלא את חלל ה"הסתרה" בהשפעה?

תשובתי: האדם צריך להעביר את ההסתרה מעצמו ל"אין עוד מלבדו", כלומר, לא להצטער על עצמו, אלא על "צער השכינה". עליו להרגיש עד כמה על ידי חוסר התפקוד שלו הוא מזיק עכשיו לקבוצה. כי החברים חייבים להמשיך במסע שלהם ולסחוב את ה"גופה" שלו על האלונקה.

אני חייב להבין שבצורה כזאת אני מהווה מעמסה עליהם וגם להרגיש אחריות ובושה. ברור שלהבנה כזאת לא מגיעים מיד, אלא בהדרגה. אבל בסופו של דבר זה נעשה בעזרת הקבוצה והבורא, כדי שיהיה "צער השכינה" שמצטערת בגלל שאני לא משתתף נכון בעבודה הכללית.

הקבוצה היא מושג שכבר קיים ברוחניות. אילו היינו יכולים לגלות רוחניות, אז היינו רואים שכבר קיימים שם הרגש והשכל הקבוצתי. אנחנו עדיין לא רואים זאת, מפני שעדיין לא הגיע הזמן, אבל כל זה כבר קיים. ואז אנחנו היינו מגלים שהערבות ההדדית, הרגש, השכל וגילוי הבורא כבר קיימים במצב הזה. זה משהו שקיים מעלינו וכל אחד חייב לתמוך באחרים כדי שביחד, רק על ידי עוצמת החיבור בינינו, נגיע לתבנית הקבוצתית שכבר קיימת.

שאלה: מה אנחנו רואים כשמסתכלים דרך מרכז הקבוצה?

תשובתי: אני רואה שכולם מחוברים חוץ ממני. ועליי לחדור עוד יותר פנימה לתוך הקבוצה ולהיצמד אליהם, עליי לראות זאת כמטרה יומיומית. אני קם בבוקר ובודק מה חשוב לעשות היום: לסדר את היחס שלי עם הקבוצה בצורה יותר טובה מאתמול, כדי שבסוף היום אני אוכל לומר שהתקדמתי מעט בכיוון הנכון.

אם אני לא מרגיש את עצמי מנותק מהקבוצה, אז אני לא אצליח למשוך את המאור המחזיר למוטב. עליי להרגיש שחייבים לחדש ולחזק את הקשר הזה כדי לחזק את הכלי שלנו, להגדיל את יעילותו, גודלו ואיכותו ולאפשר לבורא להתגלות בו עוד יותר.

לא חשוב שאנחנו לא מגלים עדיין איזו נחת רוח אנחנו עושים לבורא. האם התינוק מבין עד כמה אמו ואביו נהנים מהחיוך שלו? רק כך נמדדת ההתקדמות שלנו. אנחנו יכולים לבקש את המאור המחזיר למוטב רק כשחסר הקשר בינינו שאנחנו בעצמנו לא מסוגלים להשיג.

ברור שאני בעצמי לא מסוגל לעשות כלום ואני מגלה לתדהמתי שאני מתקדם בכיוון ההפוך. אבל זה לטובה. עכשיו עליי רק להבין זאת ולהתקדם לתפילה. לא לצעקה על כך שרע לי, כי זאת "קטנות". הבורא דוחף אותי כדי שאני אגלה חיסרון להביא לו תענוג ולא לעצמי. הוא מסדר לי את כל התנאים כדי להגיע להשפעה.

שאלה: האם אני יכול לבקש לעצמי את המאור המחזיר למוטב?

תשובתי: בוודאי, הרי אתה רוצה לרדת מהאלונקה כדי שלא יצטרכו לסחוב אותך, כי אתה מתבייש. אתה בעצמך רוצה לרוץ כתף אל כתף עם החבר.

שאלה: כיצד אני יודע שאני מקבל את המאור המחזיר למוטב כמענה על תפילתי ושהוא פועל עליי?

תשובתי: אין צורך לחכות להוכחות, אלא ליהנות מהבקשה עצמה. אתה לא צריך לדאוג ל"עניית התפילה", כי יוצא שאתה דורש שכר, מילוי, אתה מעמיד תנאים ורוצה לעשות עסקה עם הבורא כדי להשיג תועלת.

מטרתך היא לעלות מ"ן, תפילה. כי דווקא על ידי המ"ן מתמלאים במדבר ולא על ידי המ"ד. התפילה עצמה צריכה להיות המילוי, אם אתה מעלה אותה, כבר טוב לך, "אני לדודי". התפילה עצמה היא השכר. אבל אז אתה תגלה שלא צריך יותר מזה, כי הרוחניות מתגלה דווקא בצורה כזאת.

מתוך ההכנה לשיעור, 18.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
להתגונן מפני עצמי בתוך הקבוצה
התקף לב קטן במלכות דאין סוף
כיצד לעלות עם מעט מאמצים וברגע אחד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest