דף הבית / משבר עולמי / סוד החברה הבריאה

סוד החברה הבריאה

laitman_2010-03-12_9587-70.jpg

בעל הסולם, עיתון "האומה": "לכן תנאי מחויב לכל אומה, שתהיה מלוכדת יפה מפנימיותה, שכל היחידים שבה יהיו מהודקים זה בזה מתוך אהבה אינסטינקטיבית. ולא לבד, שכל יחיד ירגיש את אושרו באושר האומה והתנוונותו בהתנוונות האומה, אלא שיהיה גם כן מוכן למסור כל ישותו לטובת האומה בעת הצורך. ולולא כן, הזכות קיום שלהם, בתור אומה בעולם, אבודה היא למפרע".

כל אדם חייב לבצע את חובתו ביחס לעַמו ולהיות אזרח טוב. אנחנו צריכים להיות מקושרים הדדית, בדומה לאיברים של גוף אחד. הדוגמה הזאת מובנת לכולם, אך היא מתייחסת גם כלפי מדינה בנפרד וגם כלפי כל העולם בכללות. התמונה ברורה.

היום המדינות והעמים מחוברים ומהודקים בכלכלה משותפת, במחשבות ורצונות משותפים. תופעה שנולדה במקום אחד, מתפשטת ועוברת בקלות לאחרים. מתברר שאנחנו מחוברים זה עם זה לא רק במשפחה, לא רק בעיר שלנו או במדינה שלנו, אלא גם בכל העולם.

ואם כך הוא הדבר, אז רצוי שהקשר הזה יהיה טוב. וזוהי החברה הבריאה. ולהיפך, החברה היא חולה באותה המידה שבה כל חלקיה אינם מתואמים בעבודה המשותפת.

כך גם בגוף, הבעיות אינן מוגבלות לחלק מסוים, אלא מחמירות במידה שבה החלק הזה אינו מספק את הדרוש לאחרים. אף איבר מגופנו אינו עובד למען עצמו. הריאות, הלב, הכבד, הכליות, הטחול, הם כולם פועלים רק לטובת הגוף. לריאות עצמן אין כל צורך באוויר, וללב בפני עצמו אין כל צורך בדם שאותו הוא כל הזמן מזרים. כל חלק עובד באופן בלעדי לרווחת הכלל, ובזה מסתכמים החיים של הכלל.

הודות לעבודה המשותפת התואמת, הגוף יכול להתקיים, ומעליו, מעל לגשמיות, קיימת ההכרה, הרגשת החיים של הקיום ה"בהמי". במילים אחרות, מעל לחיי הגוף אנחנו משׂיגים את דרגת האדם. אנחנו בני אדם ולא סתם בהמות שהתלכדו לעדר מלוכד. ולכן קיימת אצלנו תוספת מההרמוניה המשותפת הכללית.

כך גם בחברה: אם כולנו היינו מתחברים בינינו בצורה טובה, אז החברה שלנו הייתה מתוקנת, ומעליה היינו משׂיגים מדרגה עליונה יותר, את הבורא.

מתוך שיעור על עיתון "האומה", 08.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מקושרים ברשת אחת
הביטחון מתגלה באיחוד
בעיה משותפת לשבעה מיליארדים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest