דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / סודו של ספר ה"זוהר"

סודו של ספר ה"זוהר"

מיכאל לייטמן

כל ההבנה שלנו מבוססת על השוואה בין מה שאני מרגיש עכשיו, ובין מה שהרגשתי בעבר. כאשר אנחנו נולדים, ההורים והקרובים נותנים לנו מודלים שונים של הבנה, אשר על פיהם אנחנו בעתיד מכירים את העולם ואת כל הקיים בו.

מודלים אלה נמצאים בזיכרוננו, ובעזרתם אנחנו יכולים לקבוע "למה דומה" תמונת מציאות כזו או אחרת, "מה זה יכול להיות". כך אני תמיד נפגש עם משהו חדש, ומשווה את זה עם מה שכבר קיים בזיכרוני.

כיצד עלינו להבין את הרוחני, אם אין בתוכנו מודלים רוחניים? הרוחני גם עכשיו קיים לפני, אבל איני מרגיש ולא קולט אותו. כי אין לי עם מה להשוותו. יכול להיות, שזה עובר דרכי, דרך כל החושים שלי, אבל אני לא מזהה אותו, כי בזיכרוני אין מודלים תואמים, צורות. אין לי עם מה להשוות, ולכן אני לא מסוגל לזהותו.

כאשר אנחנו קוראים בספר הזוהר, הוא מתחיל לעבוד עלינו, התוכן שלו מראה לנו צורות רוחניות, מודלים, שבתוכנו. אנחנו עדיין לא רואים את העולם הרוחני, אבל מתחילים להבין, מה מייצגת ומסמלת תכונה רוחנית כזו או אחרת: למעלה – למטה, חסד, מה נמצא למעלה, ומה למטה, מה בפנים, ומה בחוץ, מה חלש יותר, ומה חזק יותר, מה אדום, ומה לבן.

ספר הזוהר מתחיל למלא אותנו במודלים כאלה, כמו שאנחנו ממלאים את הילדים שלנו. ואחר כך, אנחנו כבר מבינים את התמונה הרוחנית, ומפרקים אותה לחלקים (אלמנטים) מוכרים.

מה שמעניין הוא, שגם קודם ראינו תמונה זו, אבל לא זיהינו בה כלום. זה פשוט מפתיע ! הרוחני היה כאן, אבל לא יכולנו להרגישו, כי לא היו בתוכנו המודלים התואמים, המאפשרים להכירו.

מתוך הרצאה ב"בית קבלה לעם" למאמר "מבוא לספר הזוהר", 03.11.2009

רשומות קודמות בנושא:
נס רגיל
מגשמיות לרוחניות !
ספרי הקסם של המקובלים

One comment

  1. ועל זה העינין נאמר:"אני השם הוא שמי" שצריך שכל הבריאה סוף סוף

    תטהר מפני הארה אשר בהם,"{מתוך הלב  שלושים ושתיים נתיבות חוכמה.}

    ובמקום הזה הלבוש משתנה .הצורה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest