דף הבית / משבר עולמי / סדר היום בדאבוס

סדר היום בדאבוס

דעה: משתתפי הפורום אינם רוצים לראות את הבעיות הקיימות. השנה, הדיונים מוקדשים לנושאים חברתיים, כגון: שכר הוגן, אבטלה בקרב הצעירים, ושימוש יעיל בהתקדמות הטכנולוגית.

האירוע זכה לסיקור נרחב בעיתונות העולם ומוצג כאירוע בעל משמעות קריטית. השאלה היא, האם נציגי המדינות והתאגידים מסוגלים להבין ולפתור את הבעיות העומדות בפני האנושות.

השנים האחרונות הראו, כי האליטה נמצאת במבוי סתום: כל האמצעים שבהם היא נקטה התבררו כשגויים, אפילו מבחינת האינטרסים שלה. האליטה רוצה רק להגדיל את הצמיחה הכלכלית, לייצב את המערכת, ולצמצם את הסיכונים של התהפוכות הפוליטיות והחברתיות.

בפועל, אנחנו רואים את ההיפך: אין יציבות, המשבר ממשיך, אין צמיחה של הכלכלה העולמית, הזעזועים הולכים ומתרבים.

כלומר, האליטה נכשלה. אבל משתתפי הפורום מוכנים להגן על הרעיונות שלהם בכל המחיר, אף שהאידיאולוגיה הזאת סותרת לא רק את האינטרסים של רוב המין האנושי, אלא גם את השכל הישר. בהתאם לכך, המשבר נמשך. לכן, אין לחכות לשום דבר טוב מהקהל שהתכנס בדאבוס.

התוצאה מהמדיניות הנוכחית של האליטה תהיה פעילות מחאה המונית של תושבי כדור הארץ, עליית הארגונים החברתיים שיכולים להוות אלטרנטיבה להגמוניה של ההון הגלובלי – הם מציעים כלכלה של סולידריות.

התייחסותי: אין ספק, שאנחנו עומדים לפני תסיסה חברתית גדולה ומלחמות אזרחים. אולי זה יכול למנוע התפרצות של מלחמת עולם שלישית. האליטה תהיה עסוקה בלהרגיע את תנועות המחאה. או לחלופין, תרצה להתחיל במלחמה…

ידיעות קודמות בנושא:
הפוֹרוּם בדָאבוֹס
הנושאים העיקריים בדבוס
הפורום בדאבוס

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest