דף הבית / אקטואליה / סגירת גבולות באירופה

סגירת גבולות באירופה

דעה: עד עתה, גבולות פתוחים בין המדינות האירופאיות היו מובנים מאליהם. זרמי מידע, סחורות והון סייעו לכך שהמדינות הנפרדות מהאיחוד, יאבדו את חשיבותן ובנוסף הן קיוו שהמחסומים התרבותיים ייפלו.

כעת החלה תנועה בכיוון ההפוך, מדינות האיחוד האירופאי שוב סוגרות ומחזקות את הגבולות שקודם לכן פתחו בעצמן. אנשים שוב דואגים לביטחון שעל המדינה לספק. 38% מהאוכלוסייה סבורים שהבידוד הוא תופעה חיובית ואילו 39% סבורים שתופעת הגלובליזציה שלילית. השינוי בהלך הרוח מובן מפני שהתקוות להגדלת השגשוג לא התממשו, עם תחילתו של המיתון בשנת 2008, המשבר הוביל לעימותים בזמן חלוקת הממון. בנוסף, הטרור פורח ובהתאם לכך האזרחים דורשים הגנה מוגברת ומדינה שלא מסוגלת להגן על גבולותיה מאבדת את הממלכתיות שלה.

לאורך הדורות תפקיד המדינה הפך להיות חשוב יותר ויותר. כדי לבצע באופן יעיל את תפקידן כלפי החברה המדינות איחדו והגדילו את שטחיהן, התרחבו והתחזקו, בתור אימפריות קולוניאליות ענקיות ושיתוף פעולה בינלאומי הפך ליותר ויותר אינטנסיבי. עם זאת, חלק ניכר מהבעיות שאיתן אנו מתמודדים כיום, כבר לא ניתן לפתור במסגרת גבולותיהן של המדינות וכתוצאה מכך האזרחים מפסיקים בהדרגה לבטוח במוסדות ציבור.

מבחינה רציונלית, בכדי לפתור את הבעיות שניצבות לפנינו, עלינו להתגבר על יצירת גבולות מחודשת בין המדינות ולהעבירה לרמה בינלאומית. בעיה זאת רצו לפתור על ידי יצירת האיחוד האירופאי והיורו, אך משברים לא מפוקחים הביאו לירידה באמינותם של מוסדות האיחוד האירופאי. במקום לשכלל ולשפר את הסדר האירופאי, השאיפה היא לחזור ליחידות מדיניות. מנקודת מבט ריאלית זהו צעד לא יעיל.

התייחסותי: אנשים פועלים באופן אינסטינקטיבי, ולכן זו מגמה טבעית בעת משבר, טרור ומלחמות להתאסף חזרה למדינותיהם, להתבודד, להתכווץ ולפתור בעצמם את בעיותיהם. אולם, חוקי הטבע הם קבועים וקפדניים ודוחפים אותנו לאיחוד מלא. הפתרון הוא בהבנת חוקי הטבע והליכה בעקבותיהם ולכך מובילה אותנו חכמת הקבלה.

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest