דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סַפֵּר לנו על הרוחניות!

סַפֵּר לנו על הרוחניות!

מתוך שיעור ההכנה לכנס הקבלה בטורונטו

שאלה: איך מרגישים כשמשפיעים?

תשובתי: אנחנו לא יכולים לשאול על ההרגשה. אם אני מרגיש, אני מרגיש, ובינתיים אינני מסוגל להרגיש. ולכן אין תשובה לשאלה: "איך אני מרגיש את מה שאינני מרגיש?"

בעולם שלנו אנחנו יכולים לשאול שאלה כזאת, בתקווה לקבל רמז על משהו דומה שכבר מוכר לנו. אבל אין כל טעם לשאול על הרגשה שמעולם לא הייתה בתוכי, בשום צורה, ואין לי עם מה להשוות אותה.

אני שאלתי את המורה שלי, הרב"ש, את אותה השאלה. הוא ענה כך: "במדרגה הרוחנית הראשונה מרגישים את האור, במקום את הניצוץ הקטנטן שברא את כל העולם הזה, את כל מה שנמצא בו, את כל התענוגים שממלאים את כל החומר של הטבע הדומם, הצומח והחי, במשך כל הדורות של קיום המציאות".

אפשר לומר את זה בצורה פשוטה יותר: בעולם קיימים שבעה מיליארד בני אדם. כל התענוגים שלהם יחד – הם ניצוץ קטנטן בהשוואה לאותו האור שאתה משיג במדרגה הרוחנית הראשונה.

אבל זה לא לפי הכמות, אלא לפי האיכות. אתה מרגיש בהשגה הזאת נצחיות ושלמות. ורק אז אתה מסוגל להעריך את הדברים האלה. וכל זה, בהתאם לכלים שהכנת.

שאלה: אבל איך אפשר לקבל את כל האור הזה מבלי "להתפוצץ"?

תשובתי: אתה לא "מתפוצץ", מפני שקודם לכן אתה מכין את הכלים. הכלי צריך להיות קודם לאור. השאלה נכונה. אם עכשיו הייתי מנסה לבלוע לתוכי את כל האור העצום הזה, זה היה דומה לפיצוץ אטומי: הייתי ממש "נמרח" על הקירות. אבל זה רק אם אנחנו מקבלים בתוך הרצונות האגואיסטיים.

אבל אם אני יוצא מתוך האגו שלי לרצון להשפיע, אני רוכש כלי בלתי מוגבל, והאור רק עובר דרכי אל האחרים. הוא אינו נעצר בתוכי. אני נהנה מכך שהוא עובר דרכי אל האחרים. במידה שבה אני מצרף אליי את הרצונות של האחרים, במידה הזאת אני ממלא אותם, והאור עובר דרכי ללא עצירה. לכן אני נהנה ואין לי עם זה שום בעיות, מפני שאינני מעכב את האור. הוא עובר דרכי הלאה. האור אינו יכול לעצור אף לא לרגע אחד. ברגע שהוא נעצר, הוא נעלם.

לכן שיטת קבלת האור נקראת "חכמת הקבלה", החכמה שמלמדת כיצד לקבל. הרי אתה יכול לקבל את האור רק בתנאי שאתה מעביר אותו לאחרים. ואז אתה לא מוגבל ונשאר נצחי ושלם.

לכן אי אפשר לקבל את האור בצורה אגואיסטית. אם אתה ניגש לזה בצורה אגואיסטית, אתה רק מרגיש חושך גדול עוד יותר.

מתוך שיעור ההכנה לכנס הקבלה בטורונטו, 16.09.2011

ידיעות קודמות בנושא:
פיזיקה וליריקה
חשכה כאורה יאיר
לצאת מהקופסה שחורה לעולם העליון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest