דף הבית / חכמת הקבלה / גלגול נשמות / נשמה – זה אור הבורא

נשמה – זה אור הבורא

laitman_2009-04_9136_70.jpg

שאלה: למה נאמר, שבעל הסולם קיבל עיבור נשמת האר"י? האם לא הייתה לו נשמה משלו?

תשובתי: נשמה – זה "חלק אלוקה ממעל". מלכתחילה היא לא קיימת באף אחד שנולד בעולם הזה. אין באף אחד, שאינו משיג לפחות תכונת השפעה מינימאלית, את תכונת הבורא.

אדם המתקן את עצמו, מגיע להשגת תכונת השפעה, בונה את נשמתו, כלי קליטה – ופתאום הכלי הזה מתחיל לרכוש צורה ולהתמלא באור, שנקרא "נשמת האר"י".

נשמה זה רצון מתוקן (גוף של נשמה) והאור הממלא אותו (אור של נשמה) זה גילוי, בורא שמתלבש בתוכך. ולכן הנשמה נקראת "חלק אלוקה ממעל". לקבל עיבור נשמת האר"י פירושו לחשוב כמוהו, להיות במקומו, לראות בעיניים שלו, להרגיש עם איבריו – להרגיש כמוהו.

בעל הסולם קיבל את נשמת האר"י. זו אותה הנשמה, שעברה מאדם הראשון לאברהם, מאברהם למשה, ממשה לרשב"י, מרשב"י לאר"י, ומאר"י לבעל הסולם. זו נשמה מיוחדת, שדרכה הבורא מגלה את השיטה להתמזגות איתו , באותו דור, שבו צריך להתבצע שינוי רוחני מיוחד.

אם הבורא שלח אלינו כזה מורה, כמו בעל הסולם, עם נשמתו של האר"י, זה מצביע על כך, שאנחנו נמצאים בדור של התיקון הכולל האחרון.

הנשמה כל הזמן משתנה, נמצאת בגלגולים תמידיים, בזרימת החיים של המקובל – כל פעם פרצוף אחר, מדרגה אחרת. התכונות המתוקנות שלי עם כוונת השפעה, שבתוכם יכול להתלבש האור, נקראות נשמה. כלי נקרא גוף של נשמה, והאור – נשמה. זה אור נרנח"י, אבל בכללות הוא נקרא "נשמה", כי עד גמר תיקון השלם אני יכול לתקן בצורה שלמה רק מדרגה זו.

מתוך שיעור על איגרת של בעל הסולם לתלמידיו, 09.11.2009

רשומות קודמות בנושא:
נשמות תאומות
שליחותה של נשמה ענקית
על בעל הסולם

2 comments

  1. כבוד הרב שלום

    ברצוני לצרף חומר שפרסמת על האות יו"ד

    למאמר שכתבתי בנושא

    תודה יותם

    ברכה והצלחה בבינין מקדשנו

    ברשותך  

  2. סאלי קוריצו'נר

    ההודעה היא עבור הרב,

    אני כנראה השגתי מחסום, דרך העין השלישית אני רואה ישויות כולל את הורי, זכרונם לברכה, כמו כן אני רואה את עיניו של המדריך שלי..האם הרב יכול לתת לי הבנות כלשהן מה קורה איתי, איזו התפתחות אני חווה..

    מאוד מאוד יכול לעזור לי, כי אני לא ממש מבינה!

    תבורך!

    סאלי קוריצו'נר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest