דף הבית / אקטואליה / נשים בשלטון

נשים בשלטון

הערה: "לראשונה בהיסטוריה המעגל הפנימי של מנהיגים יכול להידמות לקולקטיב של מוסד חינוכי עם לימוד משותף". כיום יותר ויותר נשים מגיעות לשלטון, ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי, הילרי קלינטון יכולה להפוך להיות נשיאת ארה"ב, באו"ם במקום פאן גי מון יכולה לעמוד בראש אישה.

התופעה הזאת נקראת "סלע מזכוכית". היא מסתכמת בכך שנשים עולות לשלטון בזמן של משברים כל כך מסוכנים שגברים מתרחקים מהם כי הם חוששים מכישלון ובכך מסייעים לעלייתן של נשים. החוקרים אומרים, שנשים פתוחות יותר מגברים לעבודת צוות.

התייחסותי : נשים פתוחות יותר, קולקטיביות יותר ופחות אגואיסטיות בעבודת צוות. הן זקוקות לתמיכה, מלכדות סביבן קולקטיב, מעגל, ואילו גבר מארגן פירמידה (דומיננטיות). מלבד זאת, בנסיבות רציניות, מתעורר אצל גבר דחף להסתתר במקצת מאחורי אישה. עליו להרגיש אותה לידו, כמו שילד זקוק לאימא. אין זה משנה שהוא מבוגר ובריא, בכל מקרה האינסטינקט הזה חי בתוכו. נולדנו מהאישה, חונכנו על ידי אישה, הואכלנו על ידה, אישה הגנה עלינו, הלבישה, רחצה, ניגבה. לכן, כאשר אנחנו לא בטוחים בעצמנו, אנחנו מרגישים כקטנים, זקוקים לתמיכה נשית, אימהית. לא לחינם נאמר, שמאחורי כל גבר מצליח עומדת אישה.

מצד שני, עלינו להבין, שחייב להיות שילוב נכון בין גבר לאישה. הבעיה היא שבזמנינו גם הגברים וגם הנשים הם אגואיסטים, ומי שיעלה לשלטון לא יוכל לעשות שום דבר טוב. הגבר לא יתחבא מאחורי אישה והאישה, למרבה הצער, למרות שאישה תתפקד חלקית באופן קולקטיבי, זה יהיה ללא תוצאות, מפני שלא לאלה ולא לאלה יש שיטה לניהול קולקטיבי.

העולם שלנו הופך להיות אינטגרלי, עד כדי כך שהכול מסתיים בעובדה זו. העובדה שבמדינות שונות נשים עולות לשלטון, ועוד במדינות כמו גרמניה, אנגליה, ארה"ב, צרפת, מצביעה על כך, שהגברים מרגישים חוסר וודאות היושבת בתת מודע שלנו. לכן, מצד הטבע מתגלה שלקדמת הבמה יוצאת אישה חזקה, שולטת, רגועה, בטוחה, שהגברים מתארים לעצמם כאימא שניתן "לאחוז בחצאית" שלה.

שאלה: מה צופן לנו העתיד הקרב ובא?

תשובתי: מצפה לנו בעתיד זעזוע רציני, מפני שאישה בשלטון זה סימן לכך שהמצב בעולם הוא באמת עמום, לא ברור. עלינו להבין, שדווקא במצב הזה, בכל זאת חובתם של הגברים לצאת לקדמת הבמה. דווקא הגברים צריכים לרכוש ולשלוט בשיטת תיקון העולם, לראות את תפקידם ולממשו. ואילו הנשים תמיד מתאימות את עצמן לגברים ואין צורך לזרוק הכול עליהן. יש לקחת בחשבון שהן מוצאות את עצמן בראש המדינה בעל כורחן, מפני שנקלענו למבוי סתום, אך התיקון תמיד צריך לעבור ולהתבצע דרך הגברים.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 28.7.2016

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest