דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / נרצה עכשיו, יהיה עכשיו!

נרצה עכשיו, יהיה עכשיו!

מתוך מאמר של הרב"ש, "מהו, מקוצר רוח ומעבודה קשה, בעבודה":

"והטעם הוא, שאנו צריכים לעבודה קשה, שרק ע"י היסורים דעבודה קשה, היסורים האלו, הם הגורמים שיצעקו לה' עם רצון שלם, שה' יעזור לו לצאת משליטת פרעה מלך מצרים. היינו, שדוקא ממצב השפלות, שהאדם מרגיש, שיותר רע לו מכל אנשים, זה נון לו דחיפה, שיצעק לה' בכל לבו, שיעזור לו. אלא הוא מאמין, שה' הוא שומע תפלה, בזה שגילה לו את הרע, ובטח הוא יעזור לו גם כן להוציאו מהרע, שזה נקרא גאולה. כלומר, שהוא מאמין, שהבורא נתן לו להבין, שהוא נמצא בגלות, בטח אח"כ הוא יוציאו מהגלות."

אנחנו מתקדמים על ידי שני כוחות. אבל אצל אלה שלא יודעים לאן ללכת, ישנו רק כוח אחד שדוחף אותם מאחור ומחייב ללכת קדימה. הם כל הזמן בורחים, בכך שמנסים להינצל מ"מכבש ההתפתחות", שמשיג אותם מאחור ודוחף להתפתחות.

אבל "דרך תורה" שונה מ"דרך ייסורים". בשביל זה לאדם ניתנה חכמת הקבלה, כדי שהוא יְפתחַ כוח, שיאיר לו מקדימה וימשוך אותו, בציפייה לעתיד טוב, לתקוות גדולות, בדוגמאות חיוביות, בהרגשת התפעלות, שנותן החיבור, ההתעלות הרוחנית.

חייבים שהמטרה תהיה כמה שיותר זוהרת ומושכת, תצטייר כנפלאה וטובה. אף שההתקדמות נעשית על ידי האגו, שאותו אנחנו כל הזמן צריכים לדחות. צריך להתחיל להשתמש בשיטה הזאת: למשוך את המאור המחזיר למוטב, כדי שהוא יבצע את כל העבודה. כאן נדרשת עדינות ביחס, כמו בכל דבר. אם אתה יודע איך להיכנס לתוכו, אז קל לך מאוד לעשות את זה. ומישהו אחר שלא יודע את זה, מרגיש קשיים נוראיים וכל הזמן נתקל בקיר.

חייבים לארגן לעצמנו סביבה נכונה, שבה אתה מהר מאוד תתחיל לסבול מחוסר חיבור בגלל הקנאה, התאווה והכבוד שלך. כי אתה תראה, שהאחרים יותר מוצלחים ממך. אתה מקנא בזה שחיבור כל כך חזק מצליח להם, וגם אתה רוצה להשיג את זה.

הקנאה מחייבת אותך לדרוש את השינוי שלך. אתה כבר יודע איך לעורר את המאור המחזיר למוטב ומתחיל להשתנות תחת השפעת המאור, וכך מתקדם. העיקר זה לפתח את הכוח המושך, שנקרא "אחישנה". כי הצרות, הייסורים, הכוח של ההתפתחות הטבעית, "בעיתו", אינו תלוי בנו. צריך להבין שהייסורים באים כדי לעורר אותנו. אנחנו צריכים בעצמנו לפתח ייסורי אהבה במקום ייסורים גשמיים, כדי שבמקום הרע שמשיג אותנו, הטוב יאיר מלפנים.

נרצה עכשיו, יהיה עכשיו !

במקום המהלך הטבעי במלחציים של הזמן, צריך להתעלות מעל הזמן, כדי לקבוע בעצמנו את קצב ההתקדמות שלנו. זה אומר, שהכול בידיים שלך! צריך להרגיש התרוממות והתעוררות מזה שהכול תלוי רק בנו! נרצה היום, יהיה היום! רוצים ממש עכשיו, יהיה עכשיו! כל מה שנרצה להשיג ב"דרך התורה", אפשר לקדם ולקרב.

חשוב מאוד לשים על זה דגש בעבודה: להפעיל ולשלב את כל המרכיבים, את כל האמצעים שנמצאים אצלנו בדרך "אחישנה" שיעזרו לנו להתקדם. צריך לפתח כל אמצעי ואמצעי ולחברם יחד בצורה נכונה כדי לראות שיש כאן שיטה מסוימת. במקום ללכת ב"דרך ייסורים", בכך שמתפתחים תחת הלחץ של הטבע שלנו, האדם יתקדם, בכך שהוא מתעלה מעל הטבע כדי ללכת ולפתוח לפניו את השערים.

מתוך הכנה לשיעור, 21.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
אל תחכו לשווא
להחזיר כמה שיותר מהר את כל הרע לטוב ומועיל
אני, הסביבה שלי והאור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest