דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / נקודה לחיבור של הבורא עם המלכות שלו

נקודה לחיבור של הבורא עם המלכות שלו

2012-02-24_5470_w.jpg

פעם, כל בני האדם חיו יחד בבבל העתיקה, פשוט ב"עולם הזה". אבל אחר כך קבוצה קטנה יצאה מבבל והתחילה להתקרב לבורא לפני כל השאר. הקבוצה הזאת נקראת "ישראל" מסיבת ההשתוקקות שלה לבורא, "ישר-אל".

heb_o_rav_hashivut-afatza_2014-04-10_lesson_pic07

הם השיגו דרגה רוחנית ואחר כך נפלו ממנה: נכנסו למצרים, יצאו ממנה, בנו את בתי המקדש הראשון והשני, שהוחרבו, ובסופו של דבר, חזרו בחזרה לכל העולם והתערבבו עם כל האנושות. ועכשיו אנחנו צריכים לצאת מהעולם הזה כולם יחד.

קודם כל יוצאת קבוצת ישראל, כפי שהיא הפכה להיות לאחר שכבר עברה שבירה והתכללות הדדית עם כל העולם. עכשיו היא גם כן נקראת "ישראל", "ישר-אל", ואליה שייך כל מי שמרגיש בתוכו השתוקקות לבורא.

בדיוק כפי שאברהם הוציא פעם מבבל את כל מי שהלך אחריו, כך גם היום, כל מי שרוצה להתקדם לתיקון, יוצא מכל העולם. כי אנחנו השגנו התכללות הדדית מלאה.

אנחנו נמצאים באותו המצב שבו פעם היו ישראל. ואנחנו צריכים, מצד אחד, לקשור את עצמנו עם כל העולם, ואת זה אנחנו עושים על ידי ההפצה, ומצד שני, להתחבר עם הבורא. זה כל התפקיד שלנו.

עם כל העולם אנחנו עובדים בדרגה הגשמית, בכך שמפיצים את חכמת החיבור, שבזה יש לנו כבר ניסיון. אבל העבודה עם הבורא היא יותר בעייתית, כי אנחנו לא מבינים, לא מרגישים, לא יודעים איך לבצע אותה. אנחנו נמצאים כלפיה במצב עדין, ולכן המקובלים מסבירים לנו איך להסדיר את הקשר עם הבורא. ולזה מוקדשת כל חכמת הקבלה.

התפקיד שלנו זה לחבר את הבורא עם ה"מלכות", עם הרצון לקבל, שאנחנו הנשאים שלו. בכל אחד מאיתנו יש חלקי ה"מלכות", אבל חלק אחד לא יכול להתקשר עם האור, עם הבורא. צריך שב"מלכות" יהיו עשר ספירות והיא צריכה להתלבש על "זעיר אנפין", שהוא הבורא. והיא צריכה להשיג לפחות עד ה"חזה" שלו.

"מלכות" מתחילה מנקודה אחת הדבוקה ל"חזה דזעיר אנפין". אבל כדי להיות נקודה אחת אנחנו צריכים להשיג את נקודת החיבור, האיחוד. אם כולנו מתחברים כאיש אחד בלב אחד, אז מופיעה הנקודה הזאת שבה כולנו מצטמקים ומתחברים, עושים מעצמנו כלום ומשאירים רק נקודה אחת כדי להגיע לקשר עם הבורא.

כך "מלכות" הופכת לנקודה, והנקודה הזאת כבר מתחילה להתקשר ל"זעיר אנפין". אחרת אין שום קשר בין "מלכות" ל"זעיר אנפין". אנחנו זה חלקי ה"מלכות", ובלעדינו היא פשוט לא קיימת ונמצאת במצב השבור, כלומר בצורה שלנו, כרסיסים שלה.

מתוך "שיחה על חשיבות ההפצה", 10.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
יש לבורא שיגעון – להיטיב לנבראיו
עם המאוחד בניצוצות
היכן נמצאת "קבוצת אברהם" בימינו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest