דף הבית / כלכלה / כסף / נעצור את ההתקדמות הכלכלית!

נעצור את ההתקדמות הכלכלית!

דעה: (ק. ברנר, ראש אסטרטגיות של Bank Vontobel השוויצרי): הבסיס של הכסף הוא האמון. עבורנו זה מובן מאליו שאנחנו הולכים למאפייה ויכולים להחליף כסף תמורת לחם. השטר עצמו לא שווה כלום, בניגוד למטבעות של כסף וזהב שמהווים ערך מהותי.

המצב הנוכחי הוא די חדש, הרי הקשר בין השטרות והזהב נשבר סך הכול לפני 40 שנה, והזהב התחיל לשמש כאמצעי תשלום עוד בתקופת קרויסוס (ביוונית Κροῖσος), מלך לידיה שבאסיה הקטנה, בשנת 560 לפנה"ס, ומאז הוא שמר את כוח הקנייה שלו. בבבל, תמורת עוז אחד יכולת לקנות 350 כיכרות לחם, בדיוק כמו בימינו.

ההצמדה לזהב היא בלתי אפשרית מכיוון שכמות הזהב שניתן להפיק היא מוגבלת, ואם הנפח הכספי היה תלוי בזהב, זה היה עוצר את הצמיחה הכלכלית.

אם מתחילת שנת 2008, הבנקים המרכזיים לא היו ממלאים את השווקים בכספים זולים, היינו נכנסים לדיכאון עם השלכות בלתי צפויות. עד עכשיו אלה היו הצעדים הנכונים.

הערה: הזהב והכסף שימשו כאמצעי תשלום לפני יותר מ- 3000 שנה. אנחנו קוראים בתורה איך שאברהם קנה את "מערת המכפלה" תמורת 400 שקל כסף. ואפילו עוד לפני זה, בבבל העתיקה, זאת אומרת לפני 3500 שנה, הזהב שימש כאמצעי תשלום.

סטרגר כותב: "ההצמדה לזהב היא בלתי אפשרית מכיוון שכמות הזהב שניתן להפיק היא מוגבלת ואם הנפח הכספי היה תלוי בו, זה היה עוצר את הצמיחה הכלכלית", אבל בדיוק את הצמיחה הכלכלית הזאת אנחנו חייבים לעצור! זו כבר מזמן לא צמיחה, אלא הצטברות ריקה של נפח כספי.

ומה יעשו הבנקאים עם הכספים הזולים? או שאנחנו או שהטבע יתקן הכול בעצמו – כל הנפח הכספי יקטן עד לכמות ההכרחית לקיום. אין צורך בכמות יותר גדולה של כספים, וגם לא מוצאים יותר זהב!

ידיעות קודמות בנושא:
התעשייה הפיננסית: חיים בתוך שקר
משחקים בכסף כמו בקלפים
עולם הכסף המזויף

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest