דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / נמלים תחת המעמסה של ההשפעה

נמלים תחת המעמסה של ההשפעה

בסך הכול, הבריאה היא רצון לקבל, הנברא הוא "יש מאין", כלומר – אפס, כלום, ממש שום דבר. והפעולה האמיתית שאפשר לשייך לו אפשרית רק בתנאי שהרצון פועל בזכות כוח האור, כוח ההשפעה שהוא מקבל מהבורא.

ועד אז הוא יישאר "מאין", כלומר, שום דבר לא בא מצידו. אבל אם הוא מקבל כוח מהאור ופועל על סמך הכוח הזה, אז הוא הופך ל"יש". לכן הוא נקרא "יש מאין". רק עבודה כזאת הופכת את הרצון ל"יש", ובלעדיה הוא "אין".

מדובר על מושג. הרצון, לא רק שאינו קיים, אלא אין בכלל על מה לדבר, מפני שהוא לא מסוגל לבצע שום תגובה או פעולה מצידו. דרכו יכולים להעביר משהו, אבל הוא בעצמו "אין".

לכן, "יש מאין" הוא "יש בתוך אין". אם בתוך החומר של הרצון האפסי, "אין" מתגלה משהו מהבורא, אז הוא כבר "יש מאין". ומכאן כבר יכול להתפתח "אדם". ודווקא מוצאו מתוך "אין" הוא תוספת חשובה ביותר, כי הוא בעצמו, מתוך בחירתו האישית, בעזרת הכוח שקיבל מהבורא, מתוך הניצוץ של ה"נקודה שבלב", קיבל משהו מהשכל ומהרגש והפך את ה"אין" ל"יש".

אז כיצד הנברא שהוא "אין" מקבל נקודת "יש" מהבורא? אנחנו לא יודעים את זה. יותר מאוחר, כשעולים במדרגות הרוחניות אנחנו משיגים את זה.

ישנם אנשים שמרגישים תחילת "יש" בתוך ה"אין" שלהם ורוצים לממש את הניצוץ הזה. והוא מתממש דרך החיבור עם יתר הניצוצות שאפשרי רק על ידי ההתגברות על האגו שמפריד ביניהם. יש ביניהם חומר של רצון להנות האגואיסטי, דחייה, ועל ידי ההתגברות הם מתחברים לניצוץ אחד גדול שצריך להגיע למידה מסוימת כדי להיות דומה לאור, דומה ל"יש". זאת אומרת שגם בנו קיים "יש" והוא נמצא ב"גלות", בשבי הרצון האגואיסטי, בשבי כוח ה"קליפות". והבחירה החופשית שלנו, הפעולה שיכולה לשחרר את הניצוץ לעבודה היא שאנחנו עוזרים זה לזה לרצות להתעלות מעל הקנאה, מעל הפער בינינו.

זה לא מתרחש מעצמו, אלא בעזרת לימוד, מדריך והעבודה בקבוצה. אנחנו לא מבינים את מנגנון האירועים, אבל עוברים דרכם וזה כבר מייצר הארה קטנה. היא נובעת כתוצאה מהפעולות הגשמיות, מכיוון שעדיין אין כוונות אבל אנחנו בכל זאת פועלים ביחד בתחומים שונים, והחיבור של כל זה מושך "אור מקיף" בדרגת "נפש".

לכן, תחילת המימוש של הניצוץ שלנו, של ה"נקודה שבלב", היא עבודה מכנית פשוטה. אבל אחר כך, כאשר אנחנו מסיימים אותה, מתחילה עבודה יותר מבוררת, כי אנחנו כבר מבצעים תפקיד כלפי הקבוצה, נכללים בחיבור בצורה יותר מודעת ומבינים מדוע ולשם מה.

עכשיו אני צריך לקבל החלטות על המשך הדרך, אילו צעדים עלינו לנקוט ואילו לא. קודם אני סתם "התמזגתי" ועכשיו יש לפניי פעולות רציניות ואני חייב לתת לעצמי דין וחשבון, כיצד ולשם מה אני מתחבר עם החברים? מדוע עליי להתגבר על האגו שלי? מה עליי לשלם תמורת החיבור ומה לעשות עם החיבור?

אם אני רוכש את כוח החיבור, כוח ההשפעה, אז אני לא עושה איתו כלום לעצמי. אני התחברתי עם הקבוצה כדי "להתמוסס" בה, לקבל מהחברים כוח ההשפעה מעל הביטול שלי ועכשיו אני כמו נמלה, סוחב את הכוח הזה לזולת. ואחר כך שוב חוזר לקבוצה, לוקח מהחברים "מעמסה" חדשה, "מטען" חדש של השפעה ושוב מעביר אותו לזולת.

זה נקרא להיות "מעָבר", ודווקא כאן נמצאת הבחירה החופשית שלי. רק בזה אני בוחר, אני בעצמי נשאר "נמלה" ולא דורש יותר שום דבר. רק תתנו לי כוח כדי לבצע את העבודה הזאת, להתבטל כלפי הקבוצה וכלפי הקהל החיצוני.

מדוע אני עושה זאת? מפני שעל ידי זה אני מביא נחת רוח לבורא. כי אני מביא את הידיעה ואת ההתקרבות אליו לקבוצה וגם לאנשים בחוץ. אני לוקח מהם חסרונות, נכלל בקבוצה ויחד איתה אני מעלה "תפילת רבים", תפילה עבור רבים, עבור האנשים בחוץ.

אין לנו יותר על מה להתפלל בתוך הקבוצה, כי כולנו נמצאים במצב של "חפץ חסד". הבורא רוצה דווקא בהם ולא בנו. הוא החדיר בנו רק את הניצוץ ועכשיו אנחנו יכולים להתפלל בתוך הקבוצה שייתן לנו כוח לעבוד עם הקהל הרחב, כדי לגרום לו נחת רוח.

אני חוזר שוב ושוב לקבוצה עם הרצונות החיצוניים, מעלה תפילה, מקבל כוח ההשפעה ומעביר אותו לקהל. זאת העבודה שלי שבמהלכה אני מברר את ה"כלים" או מעלה אותם מעל ה"פרסה", מ"עולמות בי"ע" ל"עולם האצילות". כך, פעם אחר פעם, אני מממש את הבחירה שלי על כל הבחנה חדשה.

ולכן, בערב האיחוד בקיבוץ געש אנחנו מרגישים נחיצות בחיבור בינינו, בונים כוונה שיהיה לנו כוח לצאת אל הקהל הרחב כדי לטפל בו ולשרת אותו. כי על ידי זה אנחנו נביא להם במקצת את מה שגורם לנחת רוח לבורא. לשם כך אנחנו זקוקים לכוח ולשם זה אנחנו מתחברים.

מתוך שיעור בנושא "הכנה לכנס האיחוד בקיבוץ געש", 18.08.2013

ידיעות קודמות בנושא:
לשאוב את הכוח מתוך הקבוצה
לצרף את כל העולם לבורא
נוטלים יוזמה מהאור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest