דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כמות שמתפתחת לאיכות חדשה

כמות שמתפתחת לאיכות חדשה

הרצון לקבל יכול להשתנות בגודל (בעביות שלו), החל מ"דרגת שורש" ועד ל"דרגה ד'". וכל אחת מהן מתחלקת עוד ועוד לתת-דרגות, ולכן בסך הכול מתקבלות 125 מדרגות. וגם בעולמנו הכול נמדד על ידי הגודל, על ידי הכמות, והכמות משפיעה על האיכות.

אם ניקח לדוגמה חומר כלשהו, אז תכונותיו נקבעות על ידי מספר האלקטרונים, הפרוטונים והניטרונים בתוך האטום. בכמות שלהם תלויה איכות החומר. אם נוסיף אלקטרונים, נקבל חומר חדש.

כך קורה עם החומר הדומם ואותו הדבר מתייחס גם לצמחים, לבעלי חיים ולבני האדם. לנו יותר קשה לזהות את זה ביחס לרגשות שלנו, אבל זה כך. הכול תלוי בכמות המאמצים שאנחנו עושים, במספר הפרטים שאנחנו נכללים מהם. לכן, נאמר "אין חכם כבעל ניסיון", מפני שהוא כל הזמן מוסיף פרטים, עד שמגיע לאיכות חדשה, לתפיסה ולהרגשה חדשה.

הכול תלוי בפעולות הפשוטות ביותר. לא קיים שום דבר במציאות חוץ מקבלה והשפעה. ולמעשה, אפילו ההשפעה לא קיימת, אלא יש קבלה שהופכת להשפעה בזכות הכוונה. הכול בנוי על "פלוס" ו"מינוס".

לכן כל העבודה היא להוסיף כל הזמן בכמות. והכמות שהצטברה מתחילה לדרוש איכות חדשה, הבנה מדוע ולשם מה אני עושה זאת. מתחילות להתעורר שאלות שכבר מביאות אותנו לפעולות יותר איכותיות ברמה חדשה. אבל גם עליהן אנחנו נצטרך להוסיף עוד ועוד כמות עד שנגיע לאיכות חדשה.

על ידי הפעולות שלנו אנחנו מושכים את המאור המחזיר למוטב שפועל כל הזמן וכל הזמן מוסיף עוד טיפה של שינוי. בסופו של דבר, "כל פרוטה מצטרפת לחשבון גדול" עד שאנחנו מגיעים ליכולת לבצע פעולות מכוונות אשר נמדדות לא על ידי הפעולות עצמן אלא על ידי הכוונה.

מתוך ההכנה לשיעור, 13.08.2013

ידיעות קודמות בנושא:
לא לכל דבר יש מחיר
"1+1" מסמל מדרגה שנייה
אף מאמץ לא נעלם מבלי להשאיר עקבות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest