דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ניצוץ של אור בעולם המדומה

ניצוץ של אור בעולם המדומה

Laitman_2011-12-06_8039_w.jpg

בעל הסולם, "שמעתי", מאמר ג' "עניין ההשגה הרוחנית": "והיות שהרצון לקבל נקרא "נברא" ו"בחינה מחודשת", לכן, דווקא ממקום שהרצון לקבל מתחיל להתפעל – משם מתחיל הדיבור. והדיבור הוא הבחנות בחלקים של התפעלות. כי כאן יש כבר יחס משותף, בין אור העליון להרצון לקבל."

שאלה: מה זה אור?

תשובה: מתעורר בך משהו מיוחד, תופעה יוצאת מן הכלל. ואתה מכנה אותה בשם "אור". כשהוא מגיע, אתה יודע שזה נקרא דווקא כך.

אבל כרגע אין לך כלי מתאים כדי להרגיש את התופעה הזאת. עד שאתה לא רכשת השגה רוחנית, כל הרצונות שלך מכוונים רק לתועלת אישית: "הכול לעצמי, לטובתי, הכול לניצול הזולת, הכול לתועלת עצמית ולרעת הזולת". בערך כך העניינים מסודרים היום, ולכן, בתוך הרצונות האלה אינך יכול להרגיש את תופעת ההשפעה, האהבה, ההשתתפות, החיבור, השאיפה החוצה – כל אותם הדברים שנקראים "אור". בשבילך זה לא אור, אלא חושך.

לפעמים נעשה לך חשוך ורע: אתה מרגיש חוסר אונים, לא מתחשק לך לעשות שום דבר, אינך רואה שום אור בקצה המנהרה. כך מתגלים בך רצונות בלי הארה האופיינית לעולמנו, בלי הארה קטנה שתאיר את החושך שבתוך הכלי.

הרי בתוך הרצונות הקטנים שלנו יכולה להתגלות רק הארה קטנה שמספקת מעט חיים ותענוגים. הניצוץ הזה כל כך קטן שמסוגל לחדור אפילו לתוך כלי הקבלה האגואיסטים. בתוכם אני חי בדרגות ההתפתחות של ה"דומם" (ד), ה"צומח" (צ) וה"חי" (ח), ואילו דרגת ה"אדם" נמצאת למעלה מזה, ואני לא שייך אליה.

יש שם רצונות לקבל ורצונות להשפיע שיתגלו בי אחד מול השני. ב"קו שמאל" נמצא היצר הרע, האגו האמיתי שמתגלה במידה שאני רוצה להתחבר עם האחרים ועושה זאת. אז אני מושך את המאור המחזיר למוטב, משתדל על ידי זה לרכוש את הכוח הטוב ועובד בין שני היצרים ב"קו האמצעי". הוא נקרא "אדם".

ובינתיים, אני נמצא בדרגת התפתחות שנקראת "חי", תחת שליטת האגו הקטן שלי ומקבל "נר דקיק" בתוך הכלי שמורכב משלוש הדרגות הראשונות. מנקודת מבט רוחנית זה בכלל לא נחשב חיים, קיום. לכן כל העולם שלנו נקרא ה"עולם המדומה", הוא "כאילו" קיים, מתחת לסף ההכרה.

מתוך שיעור על פי מאמר מספר "שמעתי", 12.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
אור, שלמעשה אינו בר השגה
האור הוא האנרגיה של החיים
מה זה קו אמצעי?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest