דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לחם טעים מדגנים מלאים

לחם טעים מדגנים מלאים

בזכות ההתכללות ההדדית של כל התכונות, "מלכות", מתוך נקודה קטנה שחורה הופכת למבנה שלם ("פרצוף") הבנוי מעשר ספירות, בונה יחסים עם כל תשע התכונות שקודמות לה.

לפני השבירה, תשע (ט') הספירות הראשונות ו"מלכות" היו קיימות בנפרד אחת מהשנייה, לא היו מקושרות בתכונותיהן. ככל שהנברא היה מסוגל לדחות את האור – הוא עשה זאת, וכמה שהיה יכול להשפיע – באותה המידה השפיע. אבל הוא לא התערבב בתכונות של האור.

ולאחר השבירה, הנברא התערבב עם התכונות של האור, התחיל להרגיש אותן. אני מרגיש שהאור משפיע עליי בצורות שונות, ואני רוצה להנות מזה בצורות שונות.

זה מזכיר את הסיפור מתוך ספר הזוהר על איכר שמעולם לא יצא מתוך הכפר שלו. פעם הוא הגיע לעיר וראה בחנות סוגים שונים של דברי מאפה: לחמניות, קרואסונים, בגטים, פיתות, עוגות ועוגיות. ופתאום, הוא מגלה להפתעתו שכל הדברים הטעימים האלה מכינים מחיטים. הוא אומר: "כיצד זה יתכן, הרי אני מגדל ומספק לכם את החיטים האלה!", וענו לו: "נכון, אבל אנחנו יודעים מה לעשות איתם!" הוא אוכל גרעיני חיטה, כמו חמור, ובעיר אופים מהם מאפים שונים.

כלומר, היסוד של החיטה הזאת שייך לאיכר, אבל עכשיו עליו להכיר ולהתכלל מכל המוצרים האלה שאפשר להכין מהחיטה. כיצד הוא יכול לדעת זאת? הם (המוצרים) שייכים כבר לדרגת ה"אדם", הוא מקבל אותם מתוך תשע הספירות הראשונות, מהאור.

מסתבר, שלפני השבירה "מלכות" לא הייתה מבדילה שום דבר באור וראתה רק אור פשוט שממלא את כל המציאות, לפתע היא מגלה שיש בו המון גוונים שונים. כמו במחשב, שיש בו קרוב ל-17 מיליון צבעים.

"מלכות" מתחילה להבדיל שקיימות ט' ספירות דהשפעה שמהן אפשר להנות. אך היא שבורה! קודם היא לא הרגישה זאת. זאת אומרת שהן נכללו בה.

אף על פי שהיא התקלקלה ונתפסה בצורה אגואיסטית בט' הספירות הללו, אבל יש לה הבחנות של התכונות הללו. היא עולה את כל תשע הספירות הללו ונכללת בתוך כל אחת מהן, כרצון להנות ממנה. אני רוצה להנות מספירה אחת, שנייה, שלישית – מכל ט' הספירות! כל זה מתרחש בזכות ההתכללות ההדדית.

מתוך שיעור על פי "תלמוד עשר הספירות", 09.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
עיר שצומחת מנקודה על המפה
שקיעת אימפריית הצרכנים
ב' בחינות בהשׂגה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest