דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ניסיונות חסרי תקווה לתפוס את הקוף בזנב

ניסיונות חסרי תקווה לתפוס את הקוף בזנב

שאלה: אם מתי שהוא כבר התקבלה ההחלטה על ה"צמצום" וחוסר האפשרות לקבל למען עצמי, אז בזכות מה קיימים הכוחות האגואיסטיים, ה"קליפות"?

תשובתי: את החיים ברצונות של טומאה, ב"קליפות", מחזיקה הארה שמגיעה מעולם האצילות לעולמות בי"ע. הסמל של זה היא הרגל הארוכה של האות "ק", שיורדת מתחת לשורות למטה מכל האותיות, ולכן היא נקראת "רגל של קוף" או זנב של קוף.

ההארה הזאת היא הכרחית, אחרת הרצון האגואיסטי לא יוכל להתקיים. הכול קיים רק בזכות האור. וצריך לא רק להחזיק את החיים ברצון לקבל, אלא גם להבעיר אותו על ידי הדרבון להתפתחות. צריך על ידי משהו לעורר את הרצון השבור המת הזה, שחושב רק על התענוג העצמי, לתת לו איזו תעסוקה. כדי שעל ידי ביצוע כל מיני פעולות שונות, הוא ישיג דרך הכרת הטוב והכרת הרע את הנפסדות של המצב שלו.

בתוכנו גדלה בהדרגה ההבנה שהמצב הזה הוא רע, לא רק מפני שמביא ייסורים, אלא בכך שאין בו מטרה. הייסורים מביאים את האדם לשאלה על משמעות החיים, למרות כל השפע הגשמי שיכול להיות לו.

האדם מקבל מהחיים כל מיני מילויים, אולם בכל אחד מהם קיימת טיפה של "סם המוות". כמה שהוא לא יקבל דולרים או טובות אחרות, אך ככל שהוא מקבל יותר, כך חסר לו יותר. כל מילוי שהושג מכפיל את הצרכים שלו.

מערכת ה"עולמות" צריכה לספק כאלה תנאים לרצון השבור, ובדרך הזאת האנושות מתקדמת כל אלפי השנים. כל פעם אנחנו רוצים יותר ויותר, אפילו נרגעים לאיזה רגע על מה שהושג, ונהנים, ואחר כך פתאום נזכרים ששוב חסר לנו משהו. אנחנו נמצאים כל הזמן במרדף אין סופי כזה, כי כל פעם חייב להתגלות לנו רצון ריק, הגדול פי שניים מהקודם.

או שהוא גשמי, או שאנחנו עוברים בהדרגה לצורה רוחנית ומתחילים לחשוב: "מה יש לי בעולם הזה, בשביל מה אני חי? האם קיים עולם אחר?". אנחנו גדלים דווקא בזכות הרצונות האגואיסטיים, ה"קליפות".

אנחנו כל הזמן עוסקים דווקא בהם, ואפילו כשיוצאים לעולם הרוחני, אנחנו גדלים בזכות זה שמפיקים מה"קליפות" כל מיני תכונות, ומתקנים אותן. אם לא היה נברא היצר הרע האגואיסטי, אז לא היה חומר לעבודה, ואנחנו היינו נשארים עם נקודה אחת.

לכן החורבן היה הכרחי ומועיל, הבעיה היא רק מה אנחנו נעשה כשנגלה בתוך ההרס את האפשרות לתקן אותו? – בימינו סוף סוף הגיע העת של התיקון, ולכן עכשיו מתגלה שיטת התיקון.

מתוך שיעור "תלמוד עשר הספירות", 29.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
אור של רצונות אגואיסטיים
כוחות הטומאה – עוזריו של הבורא
כיצד להפוך אויבים לחברים

One comment

  1. ליאורה כהן

    "על משכבי בלילות חיפשתי את שאהבה נפשי"
    אין לרוב האנשים את החיסרון לאהבה וחיבור האמיתיים הגדולים.

    קנאת סופרים תרבה חוכמה . זה הפתרון להעיר
    את הישנים והלא מתעוררים.

    מקווה שזה יגיע לרב . מוכנה לשתף פעולה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest