דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / הדת בראי הקבלה / ניסיון חוזר – קריטריון לאמת

ניסיון חוזר – קריטריון לאמת

שאלה: האם יש לנו חופש בבחירה במה להאמין?

תשובתי: חופש הבחירה היחיד שיש לנו אינו שייך לאמונה. ברור שאיננו בוחרים שום דבר נגד הטבע שלנו אלא משהו בהתאם לו, לכן אין כאן שום בחירה חופשית. עלינו לא לבחור אמונה, אלא להגיע לגילוי האמת, ולא לבחור מתוך תיאוריות מופשטות את זו שמוצאת חן בעינינו יותר! אם לאנשים שונים בעולמנו יש עובדות שונות, אז הידע שלך כבר אינו עובדה. מאיפה המקובלים שהגיעו להשגה רוחנית יודעים שגילו דברים אמיתיים ונכונים? – מכך שהם כולם מגלים תופעות דומות על ניסיונם. כל מי שמשיג מדרגה מסוימת או תיקון כוח כלשהו מגלה את אותן התופעות. הוא מקבל את אותו מילוי פנימי שנקרא הנשמה, כפי שכל האחרים שהגיעו למצב הזה.

גם הדרך, גם ההשגה וגם ההבנה משותפים לכולם, כולם מגיעים לאותה ההשגה. לכן המקובלים קוראים לזה עובדות, כמו העובדות בעולם הזה. בעולם שלנו אתה עורך מחקר, מקבל תוצאה, מפרסם עבודת מחקר עם ביאור התוצאה ומציע שכולם יבדקו את אמיתות המחקר. לאחר בדיקת התוצאות, מוכיחים את אמיתותן, וזה הופך לעובדה מוגמרת.

לא קיים מידע מוחלט שאינו דורש הוכחות, אלא הכול על פי הרגשה אמיתית בה אתה משיג את העובדות. מובן שזה מידע יחסי המושג ביחס לתכונות הארציות שלך. אך כולם משיגים את אותן העובדות, לכן זה נקרא חוק מדעי. כך אימצנו את כל החוקים המדעיים שנקבעים על פי התנאים שסובבים אותנו בעולמנו. ואם אנחנו ננחת בפלנטה אחרת, יתכן ששם יפעלו חוקים שונים לגמרי, מי יודע?!

אתה בודק את החוקים ביחס לאדם שחי יחד איתך על כדור הארץ הזה. על פי תיאוריית איינשטיין, אם טסים במהירות האור, מתחילים לפעול חוקים שונים, המרחק מתכווץ, הזמן מתקצר, הגיאומטריה מתעוותת – מה שישר יהיה עקום והעקמומיות תתיישר. לכן, אנחנו קובעים שאנחנו עוסקים במדע הגשמי המתאים לכל אדם. אותה גישה אנחנו מאמצים ברוחניות. זה מוכיח את אמינות הקבלה כמדע, כשאנחנו מגיעים למסקנות כלשהן, אנחנו יודעים שהן מתאימות לנו.

הרב"ש כתב שאם אתה ומלאך כלשהו הייתם מסתכלים על אותו השולחן, הייתם רואים דברים שונים. לכן כל המסקנות טובות ביחס לאדם המשיג אותן.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "גוף ונפש", 28.11.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest