דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / ניהול על ידי המוח

ניהול על ידי המוח

הערה: מחקרים חדשים מראים שהמוח האנושי מגיב בצורה רגשית יותר, על פעולות רעות שמבצעים בני אדם, לכן קל לנו יותר להאשים אותם מאשר לחלק להם מחמאות. מסתבר שכדי להחמיא לאדם עלינו להפעיל אזור במוח שאחראי על חשיבה אנליטית, ואילו לצורך העלבות ותוכחות מספיקים אמוציות נטו ורגשות ספונטניים. עולה מכך שהמוח "אשם" בכל. לעומת זאת, אתה אומר שהאגואיזם אשם בכל.

תגובתי: מוח הוא בסך הכול מכונה קטנה שלא מייצרת דבר. אבל בסיכומו של דבר, כאשר אנחנו קוראים מידע אנו מבחינים שלומר משהו חיובי על האחר קשה יותר מאשר לומר עליו משהו שלילי. תגובה שלילית היא אמוציונאלית נטו, ואמוציות הם האגואיזם שלנו בצורה ישירה, לכן אנו לא זקוקים לאנרגיה כדי להשתמש בו. לעומת זאת, להסיק מסקנות חיוביות על אדם אחר זו עבודה פנימית גדולה מאוד, וכמובן שהאדם אינו נוטה לזה.

שאלה: כלומר, כל המלחמות המטורפות והבלתי ניתנות להסבר שמתרחשות עכשיו, הן התנגשות של רגשות?

תשובתי: בוודאי! האם זה היגיון בריא?

הערה: ואתה אומר שצריך להתעלות מעל הרֵגשות, אבל מיד טוען שזה בלתי אפשרי.

תגובתי: בלתי אפשרי. איך אתה יכול להתעלות מעליהם, אם הרגשות הם אנחנו? ללא רגשות אנחנו לא בני אדם, אנחנו מחשבים, ובצורה כזאת אנחנו לא יכולים לפעול.

שאלה: כלומר, האנושות כל הזמן "תתנגש" במלחמות האלה?

תשובתי: כן, כל עוד היא לא תשנה את הרגשות שלה, לא תשנה את האגואיזם ולא תתקן אותו. לכן לפנינו תקופה של תיקון האגואיזם. היא מאוד לא פשוטה, אבל בהירה וטובה. וכאן מתגלה חכמת הקבלה כשיטה לתיקון של האגואיזם.

שאלה: כלומר, כל מה שצריך זה להגיע להכרת הרע, להכרת האגואיזם, וזה הכול?

תשובתי: זה הכול. ומה עוד צריך? פרט לזה אין בעולם שום רע. הכול יסתדר לטובה.

מתוך תכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 18.12.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest