נחש הנשלח לעזרה

laitman_2009-11-19_9494-70.jpg

"לפתח חטאת רובץ"

כשהחוטא נותן כוח לסיטרא אחרא למשוך מצד השמאל ממעלה למטה, מצד האגו, כמו שעשה קין, אז הנחש שנקרא חטאת, הרובץ בפתח המלכות, מגלה את הנקודה הראשונה, הגנוזה, הנסתרת במלכות, וכל האורות מסתלקים משורש נשמתו, של האדם החוטא.

דווקא בהתגלותו של הנחש מתגלה המלכות, שאיננה מסוגלת לקבל אורות כלל, אז האדם מתחיל את התיקון שלו, מהנקודה הנמוכה ביותר, הקריטית ביותר.

לנחש הזה יש תפקיד מאד חשוב. לכן לא לרעה כתוב: "לפתח חטאת רובץ", אלא לטובה. הבורא הכין לנו נחש שבעזרתו ניוולד לעולם הרוחני.

הנחש מגלה את היסוד של הכול, שאי אפשר לקבל אור ברצונות דקבלה! אפילו אל תנסה! אתה פשוט אף פעם לא תצליח. תעזוב את הרצונות לקבל כי לא תוכל לעשות איתם כלום. אתה צריך להתעלות מעליהם ולקפוץ מעל העולם הזה. זה מה שהנחש מסביר לאדם.

הנחש זוחל כמו מלאך הנשלח על ידי הבורא, כדי לדחוף אותנו לתיקון, אך מפני שאנחנו נמצאים באגו שלנו, אנו מקללים את הכוחות שרוצים למשוך אותנו ממנו. בעצם צריך להודות לנחש על עזרתו. הנחש הוא התרופה!

בעזרת הנשיכות של שני הנחשים, הבורא מוביל אותנו כדי לעזור לנו פתאום להרגיש את הטבע, הנמצא מעלינו. אנחנו מבינים שמטרתנו להתרומם מעל הנחשים ולמצוא את זה שמנהל אותם.

מתוך שיעור ערב על ספר הזוהר: 13.02.2010

רשומות קודמות בנושא:
הבא להיטהר
גשר צר ממלכות לבינה
עזר כנגדו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest